اقساط وام مسکن ۲ میلیارد تومانی، ۳۷ میلیون نیست

یک عضو هیئت مدیره بانک مسکن گفت: نرخ سود تسهیلات ۲ میلیارد تومانی خرید مسکن متناسب با درآمد خانوار‌ها به صورت پلکانی محاسبه می‌شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، محسن فاضلیان، عضو هیئت مدیره بانک مسکن در پاسخ به سوالی در خصوص اقساط ۳۷ میلیون تومانی تسهیلات ٢ میلیاردی اوراق بانک مسکن در قالب طرح حمایتی خانواده‌ها  گفت: نرخ سود سپرده و نرخ سود تسهیلات و تمامی اختیارات بر عهده بانک مرکزی است.

وی افزود:  ما در حال برنامه ریزی هستیم که شیوه پرداخت اقساط تسهیلات خرید را متناسب با قوت درآمد خانوار‌ها تغییر دهیم.

او گفت: میزان این تسهیلات  به صورت پلکانی از یک اقساط کمتر شروع شده و به سمت افزایش  مبلغ پیش می‌رود.

 فاضلیان  گفت: ما هم این عقیده را داریم که اقساط  ۳۷ میلیون تومان تناسبی با درآمد  خانوار‌ها  ندارد بنابراین  وظیفه  داریم که با  تدابیری در بخش پرداخت نظام، پرداخت را متناسب با درآمد خانوار‌ها  کنیم.

عضو هیئت مدیره بانک مسکن  گفت: سقف اقساط این وام ٣۵ میلیون تومان است و نه ٣٧ میلیون و در ٢٢ سال آینده این عدد قابل توجهی نیست، اما در مدل پلکانی میزان پرداخت اقساط در یک قاعده و فرمول مشخص بین ١۵ تا ٢٠ میلیون تومان خواهد بود.

وی گفت: سقف وام برای خانوار دارای ۴ فرزند به ١ میلیارد و ٩٢٠ میلیون تومان می‌رسد و در این قانون ١٠ سال به سررسید اقساط اضافه می‌شود و در نهایت دوره بازپرداخت اقساط به ٢٢ سال می‌رسد./باشگاه خبرنگاران جوان

مسکن
شناسه : 385235
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. سلام به نطر من ایران خودرو باید به جای تارا پلاس به ثبت نام کنندکان تارا v3 که فول هست با این قیمت ۵۸۰ میلیونی که توسط شورای رقابت کذاشته شوده داده شود رعایت انصاف برای دوطرف قابل توجه مسئولین…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا