چرا نرخ عوارض آزادراه اصفهان شیراز مشخص نشد؟

وزیر راه وشهرسازی گفت: نرخ عوارض آزاد راه اصفهان - شیراز هنوز مشخص نشده و مقرر شده است تا مقطعی مردم از آن استفاده کنند تا نرخ آن مشخص شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در خصوص اخذ عوارض از رانندگان در جاده‌های کشور، گفت: فعلاً در دستور کار نیست و یکی از روش‌های تأمین مالی است که در حال حاضر تنها از آزاد راه‌های کشور اخذ می‌شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی هنوز نرخ عوارضی آزادراه اصفهان – شیراز مشخص نشده و مقرر شد یک مقطعی مردم استفاده کنند تا نرخ آن مشخص شود و همچنین عوارضی هم از قطعه دوم آزاد راه تهران – شمال اخذ نمی‌شود و مردم با همان قیمت سابق از این آزاد راه عبور می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: اگر موضوع عوارضی را از آزاد راه‌های کشور جدی نگیریم بعد از یک مدت استهلاک می‌شود و برای توسعه و نگهداشت آزاد راه‌ها نیاز به عوارضی است که این امر در تمامی شهرهای دنیا اجرا می‌شود.

بذرپاش با بیان اینکه قیر در تهیه آسفالت یکی از اصلی‌ترین فاکتورها به شمار می‌رود و معمولاً کیفیت آسفالت از آن متأثر است، گفت: حدود ۶ میلیون تن تولیدی داریم که ۴ میلیون تن آن در مرحله صادرات است که مخالفتی نکردیم و درخواست کرده‌ایم که همواره نیاز بازار داخل تأمین شود تا منجر به افزایش قیمت نشود.

وی افزود: برای پروژه‌های عمرانی راه‌های روستایی و مسکونی باید قیر مورد نیاز داخل تأمین شود.

وی افزود: به این مصوبه ایرادات گرفته شد و من توضیحات لازم را به رئیس کمیسیون ارائه کردم و رفع ابهام شد و امیدواریم این مسیر طی شود و هرچه سریع‌تر به پروژه‌های عمرانی قیر مورد نیاز تزریق شود.

بذرپاش گفت: باید سازمان‌های زیر مجموعه نظارتی بر کنترل قیرها داشته باشند و با تغییر تکنولوژی بتوانند قیرهای اصلاح شده را به مدار راهداری تزریق کنند./ مهر

مسکن
شناسه : 385270
لینک کوتاه :

۳ دیدگاه

  1. آقای وزیر چرا واقعیت را نمی فرمایید؟ فرمایید چون این بزرگراه هنوز: روشنایی ندارد. دوربین ندارد. پلیس ندارد. پمپ بنزین ندارد. جایگاه اخذ عوارض ندارد. رستوران و غذا خوری ندارد. در انتها که به شهر شیراز وصل می شود خیلی ضایع است و خیلی مشکلات دیگر.

  2. با درود فراوان،صرفه جویی سوخت که بوسیله کوتاه شدن مسیر میشود دست دولت در صادرات آن به قیمت دلاری بیشتر میشود.عوارض در ۴،۵ سال اول میگیرند. ،برای استهلاک و نگهداری هم تعطیلات نوروزی و تابستانی عوارض میگیرند آنهم نه اینقدر . با سپاس

  3. نظر به اینکه هنوز آزاد راه شاهچراغ هنوز تکمیل نشده و مقداری عملیات ساختمانی و عمرانی آن باقی مانده و پس از تکمیل حتما” سراغ جیب شما هم خواهند آمد!؟.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا