زمان برای آخرین نگاه به حلقه های زحل در حال اتمام است

دانشمندان می‌گویند پس از وقوع یک پدیده برای زحل، حلقه‌های آن در سال ۲۰۲۵ از دید ناظر زمینی ناپدید می‌شوند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، ۱۸ ماه دیگر، حلقه های نمادین زحل دیگر از زمین قابل مشاهده نخواهند بود. کج شدن این سیاره به این معنی است که حلقه‌ها از دید ستاره شناسان ناپدید می‌شوند. ناسا اعلام کرده زمان برای آخرین نگاه به حلقه‌های زحل در حال اتمام است. تنها ۱۸ ماه تا ناپدید شدن حلقه‌های زحل باقی مانده است.

ناسا تأیید کرده که ستاره‌شناسان تا سال ۲۰۲۵ فرصت دارند تا قبل از اینکه زحل به سمت زمین متمایل شود. حلقه‌های وسیع آن به یک خط تقریباً نامرئی تبدیل شوند. این سیاره را مشاهده کنند.

حلقه‌های زحل ساختارهای عظیمی هستند که ۷۰هزار تا ۱۴۰هزار کیلومتر امتداد دارند. با این حال، نازک هستند و حلقه‌های اصلی تنها ۱۰ متر ارتفاع دارند. با این حال، حلقه ها برای همیشه از بین نخواهند رفت. در مرحله بعدی مدار ۲۹ ساله زحل، به سمت زمین متمایل خواهند شد. زحل در طول این مدت به سمت خورشید متمایل و از آن دور می شود. به زمین نماهای متفاوتی از حلقه های وسیع خود را ارائه می دهد. این بدان معناست که برای یک دوره کوتاه هر ۱۳.۷ تا ۱۵.۷ سال، زمین سیاره را کاملاً از کنار می بیند. حلقه های زحل با زاویه ۹ درجه به سمت زمین متمایل می شوند. تا سال ۲۰۲۴ این زاویه به ۳.۷ درجه کاهش می یابد.

منبع: فارس

خواندنی
شناسه : 386732
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

  1. رهنمایی کنید فروشنده خودش بنگاه دارد قولنامه را خودش نوشت حریم ۳۸متربوده برای من ۲۲متر حریم نوشته بی زحمت کمکم کنی کجا باید بروم درست می فر می‌آید چند با نوشتم جوابی نیامد نمی دانم از کجا شروع کنم تا سند بگیرم فروشنده زمین زمین خودش را در بنگاه خودش نوشت و امضاء کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا