تکلیف سود سهام عدالت متوفیان چه می‌شود؟

دستیار ویژه رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه سود سهام عدالت وراث متوفیان در نیمه اول سال 1403 واریز می شود، از وراث خواست تا هر چه سریعتر اطلاعات خود را در سامانه ثبت کنند تا پس از آن با اعلام شماره حساب، تلفن همراه و سایر اطلاعات ورثه، راستی آزمایی از سوی بانک مرکزی آغاز شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، احمدرضا مسعودی: سرنوشت تخصیص اصل و سود سهام عدالت متوفیان، با اعلام رئیس سازمان بورس وارد فاز جدید شده است. عمده نگرانی وراث متوفیان صاحب سهام عدالت این است که با توجه به  نرخ تورم بالای اقتصاد ایران، سود انباشت شده سالهای سال آنها، آنقدر دیر واریز گردد که عملا ارزش خود را از دست بدهد.

تا پیش از این قرار بر این بود که انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث آنها، شهریور ماه ۱۴۰۲اجرایی شود که تاکنون این موضوع انجام نشده و پرسش‌هایی برای وراث ایجاد کرده است.

در همین خصوص، مهدی حاجی وند، دستیار ویژه رئیس سازمان بورس گفت: وراث ابتدا باید اقدامات مربوط به انحصار وراثت را انجام دهند و سپس از طریق سامانه ای که طراحی شده، اطلاعات خود را ثبت کنند.

وی افزود: در ادامه مراحل ثبت نام در سامانه سجام و اخذ کد بورسی باید از سوی وراث متوفیان انجام شود.

حاجی وند در ادامه افزود: اگر مراحل اداری توسط وراث به درستی انجام شود، اصل سهام عدالت در بازه زمانی کوتاهی به آنها منتقل خواهد شد و احتمالا چند روز کاری بیشتر زمان نخواهد برد.

دستیار ویژه رئیس سازمان بورس تصریح کرد: برای واریز سود انباشت شده، باید شماره حساب، شماره موبایل و سایر اطلاعات ورثه به بانک مرکزی انتقال داده شود و ممکن است مراحل راستی آزمایی حساب بانکی، کمی زمانبر باشد.

حاجی وند گفت: تا پایان امسال زمان زیادی باقی نمانده؛ اما حتما تلاش میشود با توجه به نیاز مالی که وجود دارد، در نیمه اول ۱۴۰۳ سود انباشت شده به حساب ورثه واریز شود.

بورس
شناسه : 386918
لینک کوتاه :

۳ دیدگاه

  1. سلام به مسئولان عزیز زنده ها رها کرده اید به سراغ مرده ها رفتید کاش سهام دهک های پایین مددجو و کسانی که راه درآمدی ندارن سهام شان واریز می کردید بادید باز و عمقی فکرکردن بهتر از سلیقه ای هست والله دهک های پایین برای خریدن یه پنیر یا تخم مرغ توان مالی ندارن صدقه نمی خواهند پول سهام خودشان بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا