از شیر خشک به جای غذای حیوانات استفاده می‌شد

معاون غذا و دارو همدان با بیان اینکه برای جلوگیری از مصرف نابجا شیرخشک، توزیع این کالای پرمصرف هدفمند شده است، گفت: قیمت ارزان و یارانه‌ای شیرخشک سبب سوء استفاده و مصرف برای حیوانات خانگی شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز،  قدرت‌الله رستمی در همدان، با بیان اینکه از بیستم مهر ماه عرضه شیرخشک عادی (رگولاری) در داروخانه‌ها منوط به ارائه کدملی از سوی خریداران شده است. اظهار داشت: داروخانه‌ها ملزم هستند پس از ثبت کدملی در سامانه تیتک، شیرخشک را به خریدار بفروشند.

وی با تاکید بر اینکه ثبت شیرخشک در سیستم هیچ تفاوتی در موجودی ایجاد نمی‌کند. به معنای کمبود این کالا نیست، تصریح کرد. این اقدام برای این است که این محصول از زنجیره تامین خارج نشود. به دست مصرف کننده واقعی برسد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه ثبتی شدن شیر خشک به نفع مردم است، گفت. متاسفانه برخی افراد با سوء استفاده از ارزانی شیرخشک و یارانه‌ای بودن آن. به عنوان غذایی کامل برای حیوانات خانگی استفاده می‌کنند.

رستمی افزود: مصرف نابجای این کالا و قاچاق آن به مناطق دیگر. دسترسی کودکان را به این ماده غذایی مشکل می‌کند.

وی گفت: اگرچه حالا زحمت داروخانه‌ها از نظر ثبت کدملی خریداران، بیشتر شده است. اما در عوض شیرخشک فقط به خانواده‌هایی که کودک شیرخوار دارند فروخته می‌شود. جلوی سوء استفاده از آن گرفته می‌شود.

رستمی با بیان اینکه بیشتر برندهای شیرخشک در داروخانه‌های سطح استان موجود است. کمبودی وجود ندارد، عنوان کرد. خانواده‌ها پس از ثبت کدملی و تاریخ تولد نوزاد خود در سیستم داروخانه می‌توانند شیر خشک مورد نیاز ماهانه خود را دریافت کنند.

وی درباره تعداد قوطی که می‌توان خریداری کرد گفت. خانواده‌ها با هربار مراجعه به داروخانه و ثبت کدملی کودک می‌توانند یک یا دو قوطی شیرخشک تحویل بگیرند.

منبع: تسنیم

صنعت و معدن
شناسه : 387326
لینک کوتاه :

۳ دیدگاه

  1. مدیریت و برنامه ریزی برای توزیع کالا های که یارانه به اونا تعلق میگیره کاربسیار درست هستش. آمار دقیقی از مصرف شیر خشک توسط مصرف کنندگان واقعی بدست میاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا