دو جریمه سخت برای رانندگان تاکسی: لغو مجوز طرح ترافیک و ابطال کارت سوخت

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران گفت :‌اگر رانندگان تاکسی‌ در زمان بارش به شهروندان خدمات حمل و نقلی ارائه ندهند، جریمه غیر نقد خواهند شد، در گام نخست، مجوز ورود به محدوده‌های طرح ترافیک و آلودگی هوا و در گام دوم، کارت سوخت تاکسی‌های غیر فعال، لغو می‌شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران با اعلام اینکه نباید اجازه دهیم در اثر سوء مدیریت در فصل بارندگی، نزولات آسمانی موجب اختلال در زندگی عادی شهروندان شود، گفت: در تلاش هستیم تا با روان‌سازی جریان ترافیک، خدمات حمل و نقلی بهتر و بیشتری را ارائه دهیم.

 مهدی گلشنی برطرف کردن گره‌های ترافیکی، استمرار خدمات حمل و نقلی و افزایش ایمنی معابر را به عنوان اهداف سه‌گانه ستاد مدیریت بارش برشمرد و افزود: با تشکیل ستاد مدیریت بارش در سال گذشته و حصول نتایج مثبت در سال‌جاری، برنامه‌ریزی متفاوتی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های حوزه حمل و نقل و ترافیک در این ستاد به دو بخش اصلی ستادی و منطقه‌ای تقسیم می‌شود،گفت: شناسایی ۸۰۰ نقطه حادثه‌خیز در سطح شهر و رفع ۶۵ درصد از مشکلات این نقاط توسط مناطق و با همکاری حوزه‌های خدمات شهری و فنی و عمرانی انجام گرفته‌ است.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه ارتقاء و بهبود کیفی و کمّی سرویس‌رسانی در حوزه اتوبوس و تاکسی را در دستور کار داریم، گفت: در حوزه اتوبوسرانی، علاوه بر بهسازی و مناسب‌سازی ۷۰ ایستگاه اتوبوس، مقرر شد تا اتوبوسرانی در ایام بارش با اعزام اتوبوس‌های بیشتر به نقاط پُرازدحام، خدمات مؤثرتری به شهروندان ارائه دهد و برای شناسایی ناوگان غیر فعال تاکسیرانی و کنترل و نظارت دقیق و کامل بر تاکسی‌ها نیز تدابیر و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

گلشنی در خاتمه با تأکید بر اینکه اگر رانندگان تاکسی‌ در زمان بارش به شهروندان خدمات حمل و نقلی ارائه ندهند، جریمه غیر نقد خواهند شد، گفت: در گام نخست، مجوز ورود به محدوده‌های طرح ترافیک و آلودگی هوا و در گام دوم، کارت سوخت تاکسی‌های غیر فعال، لغو می‌شود./اکوایران

عمومی
شناسه : 387657
لینک کوتاه :

۳ دیدگاه

  1. چرا درسال ۶۴ که من تاکسی داشتم حتی مسافر دربستی حرم بود ولی الان همه تاکسیها در اسنپ تپسی واژانس کار می‌کنند مردم کم درآمد چیکارکنند

  2. با سلام و خدا قوت
    من تاکسی گردشی دارم ، خدا وکیلی نه دنبال دربستی بودم و هستم ، نه اسنپم ، نه آژانس
    به اندازه زکات درآمدم مسافر مجانی هم سوار کردم
    توی برف و باران، کرونا و…. هم توی خیابان بودم
    الان طرحی ارایه کردن خادمین تاکسیرانی ، جهت شناخت تاکسی های غیر فعال با رد یابی از طریق qr کد
    در صورتی که ماهی کمتر از ۲۰ پرداخت ثبت شود ، بگفته ایشان لغو مجوز و ….میشود
    از کسانی که این نوشته را میخوانند خواهش میکنم قضاوت کنند که یک راننده تاکسی ،چگونه میتواند مردم را به نصب اپ مورد نظر تاکسیرانی و پرداخت از آن طریق نماید
    با اینترنت و پشتیبانی عالی خطوط همراه…
    لذا از مدیران خدوم سازمان تاکسیرانی تقاضا دارم این طرح را بصورت قانون استفاده از تاکسی گردشی و تلفنی مصوب و به اطلاع عمومی از طریق رسانه های عمومی و رادیو و تلویزیون برسانند که خدای نکرده حقی تضییع نگردد
    صحت اظهارات حقیر از طریق یک تحقیق میدانی نامحسوس ، ملموس تر خواهد بود
    توفیق افزون

  3. سلام من تاکسی تلفنی دارم از شروع کرونا در ابتدای سال ۱۳۹۹ تا کنون از طرف شرکت راه پویان هیچ کاری در جهت فعال کردن مسئله مسافر تلفنی صورت نگرفته و دستگاه تاکسی‌متر که این شرکت بر روی ماشین نصب کرده متعلق به شرکت AZM بوده و این شرکت سربه نیست شده است و برای تنظیم تاکسیمتر نیز شرکت راه پویان جوابگو نیست . وما داریم مثل تاکسی های خطی و گردشی بدون تاکسی‌متر در شهر کار می‌کنیم. حال ما چگونه از مردم برای کرایه ۵ تا ۱۰ هزار تومان بخواهیم از نرم افزار استفاده کنند ؟؟؟؟ اسکناس های هزار و دو هزار و سکه ۵۰۰ تومانی نیز دیگر نیست و این خود مشکلی بر مشکلات بین مردم و کرایه خطوط افزوده است . لطفاً قبل از جریمه و توبیخ راننده بیگناه ،اصل کار یعنی فعال کردن شرکت های تاکسیرانی در این امر اقدام نمایند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا