اگر یارانه آبان به حسابتان واریز نشده، بخوانید

در حالی که باید از امروز صبح یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیک قابل برداشت می‌بود، به دلیل برخی از مشکلات به حساب برخی خانوار واریز نشد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، یارانه نقدی آبان ماه ۱۴۰۲  باید روز ۲۰ واریز بدون تغییر به حساب کلیه سرپرستان خانوار مشمول در سراسر کشور واریز و از ساعت ۱۲ قابل برداشت می‌شد. پیش از این خبرهایی مبنی بر تغییر دهک‌بندی‌ها و تبدیل آن به صدک‌بندی مشمولان اعلام شده بود.

همین موضوع باعث برخی از گمانه‌زنی‌ها در خصوص قطع یارانه برخی خانوارها و اجرای دهک‌بندی جدید شد. اما سخنگوی سامانه هدفمندی یارانه‌ها با تکذیب این گمانه‌زنی‌ها، دلیل عدم واریز و زمان واریز یارانه آبان را اعلام کرد.

دهک بندی یارانه‌ها تغییر کرد؟

از ماه پیش گفته می‌شد دهک‌بندی خانوارها تغییر و به صدک تغییر می‌کند. آنگونه که گفته می‌شود دلیل این موضوع افزایش دقت در تقسیم‌بندی خانوارها است. هرچند در ابتدا گفته می‌شد این تغییر از این ماه اعمال شده اما به نظر می‌رسد که خانوارهای مشمول یارانه همچنان بر اساس دهک‌بندی گذشته تعیین می‌شود.

کالابرگ شارژ نشد

از ابتدای امروز صبح واریز یارانه نقدی مرحله ۱۵۳ و شارژ کالابرگ  آغاز شد. اما برخی خانوارها اعلام کردند که مبلغی برای آن‌ها واریز نشده است

آنگونه که اعلام شده اختلال در سیستم بانکی باعث ایجاد این ناهمانگی شده و به طور مشخص سه بانک سپه، رفاه و پست بانک نتوانستند پرداختی داشته‌باشند.

زمان واریز یارانه آبان ماه

طیبه حسینی، سخنگوی سامانه هدفمندی یارانه‌ها گفت: به جهت یک سری هماهنگی های بین دستگاهی افرادی که تا کنون موفق به دریافت یارانه خود نشده‌اند تا پایان هفته دریافت خواهند کرد.

وی افزود: چنانچه سرپرست خانوار تا پایان هفته موفق به دریافت یارانه نشدند برای مشاهده وضعیت به پنجره واحد «خدمات هوشمند- سامانه رفاهی پنجره ملی» مراجعه کرده و از وضعیت خود اطلاع کسب کنند.

مبلغ یارانه آبان چقدر است؟

 با اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دهک‌های ششم و هفتم نیز مشمول کالابرگ الکترونیکی شدند. به این ترتیب سرپرستان خانوار که جز دهک‌های اول تا هفتم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی که جز دهک‌های هشتم تا نهم باشند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

همچنین چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای آنها قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از واریز خانوار کسر شده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

گفتنی است در صورتی که مبلغ ۲۰۰ هزار تومان از یارانه به عنوان کالابرگ استفاده شود و از ۱۱ قلم مرتبط با این طرح خریداری گردد مبلغ ۱۲۰ هزار تومان به فرد اضافه خواهد شد.

اقتصاد کلان
شناسه : 387880
لینک کوتاه :

۴ دیدگاه

  1. سلام یک روز ریس جمهور نبود بانکها کشور رو بهم ریختند آقای ریسی نباشی کشور نابود میشه یارانه ولله پول نان ندارم من کارگرم دهکم ۸هست ماهی ۶میلیون میگیرم عدالت این هست تازه معلول هم هستم ومستجر قرار بود به بهزیستی کمک کنند برای مسکن ملی فقط حرف بود و دوروغ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا