نیروگاه‌ها دوباره مازوت سوزی می‌کنند؟

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون انرژی تمایلی به مازوت‌سوزی در نیروگاه‌ها یا سایر بخش‌ها ندارد اما اگر در شرایط سخت نیز این اتفاق بیفتد باید طبق قانون‌ از فیلترهای زیست محیطی مناسب برای به حداقل رساندن آلودگی استفاده کنند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، عبدالعلی رحیمی مظفری درباره تمهیدات اندیشیده شده برای تامین گاز در فصل سرما، بیان کرد: چندین نکته برای مدیریت ناترازی گاز در فصل زمستان حائز اهمیت است؛ برای اینکه در تامین گاز بخش خانگی دچار مشکل نشویم، باید بتوانیم سوخت دوم صنایع را تامین کنیم. دستورالعملی ابلاغ شده است تا مخازن سوخت دوم در خیلی از صنایع ایجاد شود. در جاهایی مانند نیروگاه‌ها که ما می توانیم از سوخت دوم استفاده کنیم، تامین سوخت جایگزین آنها یکی از مواردی است که در جلسات کمیسیون انرژی تکلیف شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر بهینه سازی مصرف انرژی از دیگر مواردی است که در دستور کار قرار گرفته است. تشویق صنایع و مشترکانی که مصرف خود را بهینه کنند از دیگر سیاست هایی بوده که دنبال می شود. همه این موارد برای مدیریت و کاهش ناترازی گاز از سوی کمیسیون انرژی مجلس مورد تاکید قرار گرفته و اکنون در حال دنبال شدن است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس، در پاسخ به این پرسش که آیا در نیروگاه های کشور مازوت سوزی انجام می شود، تصریح کرد: ما تمایلی به مازوت سوزی در نیروگاه‌ها یا سایر بخش ها نداریم اما اگر در شرایط سخت نیروگاه‌ها نیز مجبور شوند تا از سوخت مازوت استفاده کنند، مکلف هستند از فیلترهای زیست محیطی مناسب استفاده کنند تا آلودگی را به شهرها منتقل نکنند و حداقل آلودگی را داشته باشند.

ایسنا

محیط زیست
شناسه : 388515
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا