بهادری جهرمی: 

دولت نسبت به احداث مسکن و سامان بازار خودرو اهتمام ویژه ای دارد

بهادری جهرمی با اشاره به برنامه‌های دولت در زمینه احداث مسکن و سامان بازار خودرو، گفت: در سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۳۵۰ هزار خودرو تولید کردیم و تلاش می‌کنیم که امسال از مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو عبور کنیم.

به گزارش جهان صنعت نیوز، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت امشب در همایش “روایت پیشرفت” که در سالن همایش باغ موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی استان برگزار شد، اظهار داشت: ۴۴ سال است که کشورمان توسط دشمن تحریم شده، ولی از عظمت و جایگاه ایران اسلامی می‌ترسند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن از قدرت نظامی کشورمان مطلع است، افزود: در هوافضا کشورمان را تحریم کردند، ولی جز معدود کشور‌های جهان هستیم که هم می‌توانیم ماهواره را تولید و هم پرتاب کنیم.

سخنگوی دولت گفت: در دهه ۹۰ بانک مرکزی و فروش نفت را تحریم کردند، دولت سابق گفت به روش اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر انقلاب عمل نکرده و مذاکره می‌کنیم، در نخستین جلسه هیئت دولت که با حضور آیت‌الله رئیسی و وزرای دولت دوازدهم برگزار شد وزیران دولت سابق خطاب به رئیسی گفتند برای حقوق کارمندان پولی نداریم، سرپرست سابق بانک مرکزی در آن جلسه گفت که تورم حدود ۶۰ درصد است و جامعه تحمل این تورم را ندارد و با اقداماتی که انجام داده‌ایم حتما تورم در ماه‌های آینده به بالای ۱۰۰ درصد می‌رسد.

اقدامات دولت در زمینه مقابله با کرونا

بهادری جهرمی تصریح کرد: در دولت سابق علی‌رغم تعطیلی مراکز آموزشی، مدارس، ادارات و … تعداد فوتی‌ها به بیش از ۷۰۰ نفر رسید و کشور با مشکلات زیادی روبه‌رو شد.

وی افزود: پایین‌ترین حجم تجارت خارجی را در سال‌های اخیر داشتیم و وزیر نفت دولت سابق در جلسه‌ای با حضور آیت‌الله رئیسی گفت که توانایی فروش نفت را نداریم، در این شرایط دولت با دو اقدام کار خود را آغاز کرد که مدیریت بحران در کوتاه مدت و اقدامات راهبردی در بلند مدت بود.

سخنگوی دولت گفت: برای مدیریت بحران، اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم توسط دولت آیت‌الله رئیسی انجام شد و همچنین اقداماتی در زمینه تامین سلامت و حفظ جان مردم در کرونا صورت گرفت، کشوری که در زمینه کرونا و میزان فوتی‌ها در قعر جدول بود به اوج جدول می‌رسد و میزان فوتی‌ها صفر شد.

 دولت به استفاده از ظرفیت‌های مردمی تاکید ویژه دارد 

بهادری جهرمی با اشاره به اوضاع نابسامان فرهنگی در دولت گذشته تصریح کرد: سند ۲۰۳۰ در دستور اجرا بود و وضعیت فرهنگ و رسانه نیز نامناسب بود، دولت به استفاده از ظرفیت‌های مردمی تاکید ویژه دارد و در زمینه کسب و کار ۶ هزار واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشت و درآمد‌های مالیاتی کشور ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

افزایش حقوق کارگران و اقشار ضعیف جامعه مورد تاکید است 

وی با اشاره به برنامه‌های دولت در حمایت از اقشار ضعیف جامعه افزود: میانگین حقوق سرباز‌ها از ۴۲۰ هزار تومان ۱۰ برابر بیشتر شد و حقوق کارگران و اقشار نیازمند جامعه افزایش پیدا کرد.

سخنگوی دولت جلوگیری از خلق پول را یکی از اهداف دولت دانست و گفت: دولت با برنامه‌ریزی لازم جلوی افزایش تورم را گرفت، رئیس سابق بانک مرکزی در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم پیش‌بینی تورم ۱۰۰ درصدی را کرده بود، اما با برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط دولت تورم از ۶۰ درصد به ۳۹ درصد رسیده است.

بهادری جهرمی تصریح کرد: دشمن قصد داشت با تحریم کشورمان را فلج کند و معامله ارزی با کشورمان را ممنوع اعلام کردند، اما حجم تجارت خارجی ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است و این حجم تجارت کالای غیرنفتی است.

افزایش ۲ میلیونی مشترکان گاز خانگی در دو سال گذشته 

وی افزود: در دو سال گذشته مشترکان گاز خانگی دو میلیون افزایش پیدا کرده و با این حال گاز کشورمان در اوج رشد قطع نمی‌شود، چون نگاه‌مان به بیرون نیست و پارس جنوبی را با مهندس نخبه ایرانی فعال کردیم.

سخنگوی دولت گفت: در سال‌های ۹۰ تا ۹۲ و اواخر دولت احمدی‌نژاد حدود سالی ۸۵۰ هزار مسکن ساخته شد، در دولت روحانی وزیر راه و شهرسازی گفت نیاز به ساخت مسکن نداریم و در حوزه مسکن عقب افتادگی داشتیم، در سال‌های ۹۰ و ۹۱ یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو تولید می‌کردیم و در سال ۹۹ به ۸۰۰ هزار خودرو نمی‌رسید، با این شرایط بازار مسکن و خودرو ناتراز شد و سبب افزایش شدید قیمت در مسکن و خودرو شدیم.

بهادری جهرمی با اشاره به برنامه‌های دولت در زمینه احداث مسکن و سامان بازار خودرو، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ یک میلیون و ۳۵۰ هزار خودرو تولید کردیم و تلاش می‌کنیم که امسال از مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو عبور کنیم./باشگاه خبرنگاران جوان

سیاسی
شناسه : 388887
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا