امیرعبداللهیان: آمریکا عامل تشدید بحران در غزه است

وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی بی اس آمریکا در ژنو، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران واقعاً نمی‌خواست جنگ غزه گسترش یابد اما آمریکا با حمایت از اسرائیل باعث تشدید درگیری‌ها شده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان پس از سفری سه روزه به سوئیس، دقایقی قبل فرودگاه ژنو را به مقصد تهران ترک کرد.

وزیر امور خارجه در این سفر دیدارهای متعددی با نمایندگان نهادهای حقوق بشری از جمله معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه، دبیر کمیته بین الملل صلیب سرخ جهانی، سفرای تعدادی از کشورها، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه و اساتید دانشگاه برای مذاکره در خصوص توقف فوری حملات صهیونیست‌ها به مردم غزه و کشتار مردم بی‌گناه غزه خصوصاً زنان و کودکان داشت.

سفر وزیر امور خارجه کشورمان به ژنو با سفر «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به این شهر که مقر سازمان ملل متحد در آن قرار دارد، همزمان شده بود.

به گفته امیرعبداللهیان، وزیر خارجه رژیم جعلی صهیونیستی پس از اطلاع از سفر وی به سوئیس، خود را شتابان به ژنو رساند و تعدادی از اسراییلی‌ها که ادعا کرده‌اند اسیر نیروهای فلسطینی بوده‌اند، برای مظلوم‌نمایی، کوهن را در این سفر همراهی کرده بودند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در این سفر مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی سی بی اس آمریکا داشت که در آن با اشاره به درگیری‌های جاری بین رژیم صهیونیستی و حماس گفت: ما واقعاً نمی‌خواستیم این بحران گسترش یابد اما آمریکا با حمایت از اسرائیل، جنگ در غزه را تشدید کرده است./ایرنا

سیاسی
شناسه : 388890
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا