عرضه شیرخشک در داروخانه ها

سرپرست اداره‌کل طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو از توزیع نخستین محموله شیرخشک‌های وارداتی در داروخانه‌ها خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، منوچهر دادگرنژاد از توزیع اولین محموله شیرخشک‌های وارداتی در داروخانه‌ها خبر داد و اظهار کرد. این محموله از یکی از برندهای معتبر کشورهای اروپایی است که در بین داروخانه‌ها توزیع شد. شیرخشک‌های وارداتی پس از تایید آزمایشگاه در داروخانه‌ها توزیع می‌شود، افزود. محموله‌های بعدی نیز پس از تایید آزمایشگاه در بین داروخانه‌ها توضیح خواهد شد.

سرپرست اداره‌کل طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه تولید داخل با سه شیفت ظرفیت در حال تولید شیرخشک‌های مورد نیاز نوزادان است. گفت: تامین شیرخشک با ظرفیت حداکثری در دستور کار تولیدکنندگان قرار دارد. با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا نیمه اول آذر ماه بازار اشباع خواهد شد.

علیرغم وجود ظرفیت تولید شیرخشک به اندازه دو برابر نیاز کشور، تولیدکنندگان داخلی عدم تامین به موقع ارز. برای واردات مواد اولیه شیرخشک را علت کمبود مقطعی آن در بازار عنوان کرده‌اند‌. براساس اعلام سازمان غذا و دارو، قرار بود در آبان ماه سال جاری، حدوداً ۴ میلیون قوطی شیرخشک از طریق واردات تأمین. و پس از انجام آزمایشات روانه بازار شود.

سازمان غذا و دارو اعلام کرده که نیاز ماهانه کشور به شیر خشک معمولی ۵.۵ میلیون قوطی است. سازمان غذا و دارو تا ۲۴ آبان ماه بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار قوطی شیرخشک در سراسر کشور توزیع کرده است.

منبع: تسنیم

صنعت و معدن
شناسه : 388918
لینک کوتاه :

۳ دیدگاه

  1. بزرگواران قطعا کسی که پلاکشو مخدوش میکنه یعنی قانون گریزه اما میخوام بدونم چرا باموتورسیکلت وخودروهائی که شبانه باچراغ خاموش تردد می کنندوباعث ایجادتصادف میشن برخوردقانونی نمیشه،چندین باربخاطردیده نشدن بااینجورافرادی تصادف کردم و حتی خطرناکتر تصادف ایشان باعابرین پیاده هست که اصلا قابل دیدن نیستن،بنظرم بادوربین های پلیس بهترقابل شناسائی وجریمه کردن هستن،امیدوارم یه فکری تواین زمینه بکنید

  2. من ۴ تا بچه دارم.بچه آخری غیر از
    آپتامیل ۸۰ تومنی هیچ شیر خشکی نخورد.مدتی که گیر نمی آمد هر چه کردم هیچ نوع شیر خشکی حتی آپتامیل ۹۰ ت هم نخورد.شیر محلی شیر پاسنوریزه هم نخکرد.شب و روز گریه می کرد.الان که گیر آوردم قهر کرده. اصلا شیر خشک آپتامیل را نمی خوره‌.هیچ شیری خشکی هم نمیخوره. روز و شب گریه می کنه.خدا لعنتنون کنه.امام زمان به دادم برسه و برام دعا کنه که دوباره بچه شیر خشک بگیره و آروم بشه.شعار فرزند آوری بخوره تو سرتون.همه ایران بخوان مثل من ۴ تا بیارن با این مدیریت شما که باید برن بمیرن.شیر خشک ۸۰ تومنی از جیب خودمون هم از بچه هامون دریغ کردید.لعنت خدا بر شما باد.من به امید ظهور آقا امام زمان بچه آوردم.نه به امید یک مشت مسئول بی فکر و بی عرضه.آخرین جایگاه جهنم نصیبتان که در کاری که شایستگی آن را ندارید ورود می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا