هزینه‌ عجیب پیامک بانکی؛ ماجرا چیست؟

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی علت افزایش هزینه کارمزد پیامک تعدادی از بانک‌ها را افزایش هزینه پیامک اپراتورهای تلفن همراه خواند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، بانک رسالت کارمزد پیامک اطلاع‌رسانی خدمات خود را طبق اعلام یکی از رسانه ها بین ۴ هزار تا ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرده است. البته ظاهرا این رقم برای مشتریان مختلف این بانک براساس تعداد تراکنش‌های حساب‌شان متفاوت است. رقم‌های متفاوت و البته قابل توجه برای کارمزد پیامک ارسالی این بانک آن‌هم برای سه‌ماهه اول سال ۱۴۰۲ موجب تعجب تعدادی از مشتریان بانک رسالت شده است.

موضوعی که بانک رسالت آن را تایید کرده. البته اعلام کرده این سیاست مربوط به بخشنامه بانک مرکزی براساس عملکرد حساب مشتریان است.

مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در واکنش به این اظهارات گفت. امسال اپراتورهای تلفن همراه هزینه پیامک‌ها را افزایش زیادی داده‌اند. به همین دلیل هزینه پیامک بانک‌ها هم بالا رفته است.

بانک مرکزی اعلام کرده است بانک‌ها کنار هزینه اپراتورها برای هر پیامک باید ۳۰ تومان دریافت کنند. عملاً بانک‌ها سودی از ارسال پیامک ندارند. حتی برخی از بانک‌ها در این حوزه ضرر هم دارند.

علت اصلی افزایش را باید از اپراتورها سؤال کرد

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با تأکید بر اینکه علت اصلی افزایش هزینه پیامک بانک‌ها را باید از اپراتورها سؤال کرد. گفت: ماه‌هاست در حال مذاکره با سازمان تنظیم مقررات و اپراتورها هستیم. چرا هزینه پیامک را آن‌قدر زیاد افزایش داده‌اند ولی هنوز نتیجه‌ای نگرفته‌ایم.

محمدرضا جمشیدی دبیر کانون بانک‌های خصوصی در این باره گفت. برای هر پیامک باید ۴۸ تومان به سازمان تنظیم مقررات بپردازیم. بعد از رایزنی‌هایی که انجام دادیم این رقم را به ۳۵۶ ریال کاهش دادیم. ولی طبق بخشنامه بانک مرکزی، باید کنار این رقم برای هر پیامک ۳۰ تومان هم پرداخت کنیم.

او افزود: در همین ارتباط شکایتی را به سازمان پدافند غیرعامل ارسال کردیم. آنها هم نامه‌ای به تنظیم مقررات ارسال کرده‌اند. رقم در نظر گرفته‌شده برای پیامک‌ها خیلی بالاست. ولی با وجود این، هنوز نتیجه خاصی حاصل نشده است.

طبق اعلام جمشیدی، برخی بانک‌ها در حوزه هزینه پیامک، سلیقه‌ای عمل می‌کنند. رقم‌های در نظر گرفته‌شده برای کارمزد پیامک را کم یا زیاد می‌کنند. اما با توجه به رقم‌های اعلامی از سوی سازمان تنظیم مقررات، حتی کارمزد ۱۰۰هزارتومانی هم کم است. کفاف هزینه‌های اعلامی این سازمان را نمی‌دهد.

منبع: اکوایران

بانک و بیمه
شناسه : 389440
لینک کوتاه :

۳ دیدگاه

  1. باسلام
    من چون از ابتدا افتتاح بانک مشتری شدم کم کم همه حسابها از جمله یارانه و بورس و… را به این بانک منتقل کردم حسابم هم جاریه وچک هام هم از ین بانک پاس میشه برای بچه هام و همسرم هم حساب خانواده باز کردم یعنی ۴تا کارت روی یه حساب با این تفاسیر تراکنشام خیلی بالاست و مبالغی هم که کسر میشه زیاد و متاسفانه یکی از نقاط ضعف و شکایت ساز بانک هم همینه برای رفع مشکل دیدم اکثرا پیامک های من مربوط به مبالغ کمتر از صد هزار تومن می‌باشند رفتم تو پیشخوان بانک و مبلغ ارسال پیامک را به ۱۰۰۰۰۰تومن تغییر دادم حالا برا مبالغ کمتر از ۱۰۰۰۰۰ تومن برام پیامک نمیاد شما ها هم تا قبل از رفع این مشکل این کار را امتحان کنید اگه دوست داشتید

  2. خیلی شیک از جیب مردم دزدی میکنید! هیچکس هم هیچ پیگیری نمیکنه که حق مردم ضایع نشه. من بعنوان کسی که به ناحق برای سه ماهۀ سوم ۱۴۰۲ مبلغ ۸۰ هزار تومن به اسم کارمزد پیامک از حسابم کم کردید راضی نیستم. من که اصلا حسابم تراکنش بالایی هم نداره و تعجبم از همینه!! حتی اگر بر فرض تراکنش بانکی من با حساب رسالت بالا باشه هم ۸۰ هزارتومن برای هزینه کارمزد پیامک بالاست. خودتون باشید و خدای بالا سرتون. ما که صدامون به جایی نمیرسه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا