وزیر ارتباطات اعلام کرد؛

دسترسی ۲۰۰ شهر به اینترنت گیگابایت بر ثانیه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: در حال حاضر اینترنت گیگابایت بر ثانیه به مردم ارایه می‌دهیم و تا کنون زیرساخت این خدمات ارتباطاتی برای ٢٠٠ شهر ایجاد شده و ۴ میلیون خانواده به این اینترنت دسترسی دارند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، عیسی زارع‌پور در دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با اشاره به ارائه اینترنت پرسرعت و با کیفیت به مردم اظهار داشت: برای اولین بار درباره اقتصاد دیجیتال در برنامه هفتم توسعه فصل مستقل در نظر گرفته شده. می‌تواند عاملی برای حرکت به سمت هوشمندسازی اقتصاد است که البته این هوشمندسازی به الزاماتی نیاز دارد. یکی از آن ایجاد زیرساخت‌های پردازشی است.

وی در مورد ارایه خدمات اینترنت گیگابایت بر ثانیه تاکید کرد. در حال حاضر اینترنت گیگابایت بر ثانیه به مردم ارایه می‌دهیم. تا کنون زیرساخت این خدمات ارتباطاتی برای ٢٠٠ شهر ایجاد شده و ۴ میلیون خانواده به این اینترنت دسترسی دارند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: تا پایان سال ٨ میلیون خانوار به اینترنت گیگا بر ثانیه دسترسی خواهند داشت. برنامه این است که تا پایان دولت همه خانوارهای شهری اینترنت گیگا بر ثانیه داشته باشند.

زارع‌پور با بیان اینکه در حال حاضر اقتصاد دیجیتال سهم ٨ درصدی در تولید ناخالص داخلی دارد. گفت: در برنامه هفتم توسعه دیده شده که سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی به ١۵ درصد برسد. برای این دو برابر شدن سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی باید اقداماتی انجام شود.

منبع: ایلنا

دانش و فناوری
شناسه : 389508
لینک کوتاه :

۷ دیدگاه

  1. واقعا اعتماد به نفس خیلی عجیبی میخواد که اینطوری با وقاحت دروغ میگن.شهر ما که نسبتا پرجمعیته فقط دوسه تا خیابون اطراف مرکز مخابرات شهر اینترنت vdsl داره بقیه مناطق یا کلا تلفن و اینترنت ثابت ندارن یا اگه هم داشته باشن adsl مال عهد بوقه که هر سال نسبت به پارسال سرعتش کمتر میشه.فیبرنوری سرعت گیگابیتی که شوخیه.تازه این فیبرنوری مثلا پرسرعتشون واسه سایت های داخلی پرسرعته و واسه نت بین المللی با اختلاف زیادی سرعتش کمتره چون به صورت کلی افزایش پهنای باند تو کشور ما یه پروسه لاک پشتی و بعضا حرکت رو به عقبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا