مسکن کارگران محور نشست شورای عالی کار

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از پیگیری مسکن کارگران به عنوان دستور کار نشست امروز شورای عالی کار خبر داد و گفت: تلاش دولت سیزدهم این است که درباره مسکن همه آحاد جامعه به خصوص کارگران سختکوش گام‌های بلندی برداشته شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سیدصولت مرتضوی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه فاز دوم طرح رصد و پایش اشتغال وزارت کار گفت: در نشست امروز شورای عالی کار، مسکن کارگران در دستور کار قرار دارد و این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: همه تلاش دولت این است که برای آحاد مختلف جامعه خصوصاً کارگران شریف و سختکوش که حق بزرگی بر گردن تولید و اقتصاد کشور دارند، در حوزه مسکن کارگری هم گام بلندی برداشته شود.

نظر وزیر کار درباره افزایش سن بازنشستگی

مرتضوی در خصوص مصوبه افزایش سن بازنشستگی که روز گذشته در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، گفت: مجلس شورای اسلامی یک سری اصلاحات را از گذشته در این حوزه انجام داده است که اساساً از سال سوم برنامه عملیاتی و اجرایی شده است؛ این اصلاحات سنجه‌ای، به منظور پایداری و تاب آوری صندوق‌هاست. در حال حاضر ضریب پشتیبانی صندوق‌ها به شدت کاهش یافته و اگر با این روند پیش بروند، در آینده نزدیک صندوق‌ها قادر به پاسخگویی به ذینفعان نخواهند بود، بنابراین مجلس شورای اسلامی روز گذشته در مراحل پایانی رسیدگی به لایحه برنامه هفتم اصلاحاتی را انجام داد که از طریق رسانه‌ها به استحضار مردم رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره پروانه کار اتباع خارجی در کشور نیز گفت: دستورالعملی در این باره در شرف تدوین و بررسی است که در آینده نزدیک از طریق مسئولان مربوطه اطلاع‌رسانی خواهد شد./ایسنا

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 389577
لینک کوتاه :

۱۳ دیدگاه

  1. خدایا بنظرت این دسدنڪاران تعین حداقل ۵ملیون و ۳۰۰ هزارتومان حقوق ڪارگر رو چطور تعین کردن چطور فڪر کردن یه نفر بادوتا بچه تو این وضع گرونی میتونه زندگے ڪنه فقط وفقط خرج خوراڪ هم نمیتونه تامین ڪنه ..خدالعنتتون ڪنه

  2. بدون اینکه سلامی کرده باشیم میگویم به وزیر کار که اولا … نگاه کنید که این وزیر هر روز که میاد جوانتر میشه . پس دلش بحال زحمت کشان جامعه نمی سوزد. در ثانی ایشان اول به فکر حقوق و حق و متناسب سازی رحمت کشان باشن که نیستند حالا میگویند ما بفکر ساختمان سازی واسه کارگران هستیم شما فقط فکر کارمندانی هستید که با حقوق بالا داری از حق الناس رحمت کشان کارگری برایشان پرداخت میکنید . بدانی یک روز باید جواب دهید نزد خدا . و بهتره هست که فکری به حال حقوق شان باشید ساختمان سازی پیش کشتان . عجب فکر میکنید کارگری با حقوق ۵ میلیون چگونه دارد زندگی میکند اصلا بارداری که خدا وند میداند چه میکنی و کارگران‌وبازنشستگانس زحمتکشی که بیش از ۳۰ سال دارن با بخور و نمیر زندگی میکنند و خجالت خانواده شان می کشند را ما سپردیم به خدا و از خدا میخواهیم حق مان‌را بگیرد نگاه کنی به فیش حقوق های بالا و پایین جامعه و روز اول که آمدی سر کار انگار بیش از ۷۰ ساله نشان صورت تان بود اما حالا نگاه کنید که هر روز جوانتر شدی مثل یک‌جوان اینها را باید جواب دهید میدانی زندگی راحت و با حقوق های بالا و راحتی بدون درد سر انسان را جوان میکند نه اینکه فکر مردم گرسنه نباشید و واگذار کردیم‌حق مان را به روز رستاخیز . خدایا فقط خودت میدانی . حقوق کارگران را نمیدهند و تون وقت دم از ساختمان سازی میکنند اینقدر ملت را بی فکر ندانی ملت همه چیز میدانند و به خاطر اسلام و رهبری و کشور دم‌نمی زند چون عاشق خدا هستند و سلام و خدایا خودت کشورمان و اسلام مان را از شر دشمنان خارجی و داخلی حفظ کن امین انشالله

  3. جنگ زرگری بین خودشون راه انداختن. تا این قضیه رو کش بدن برسه به آخر سال. آخر سال هم ۲ قرون به حقوق ها اضاف میکنن. این آقایون نماینده کارفرما هستن. مشخص هست که حتما ذینفع هستن. حساب بانکی و طلا و دلار و خلاصه همه جوره آقایون رو راضی میکنن. من که فکر نکنم خدا هم حریف اینها بشه. به اسم خدا و قرآن و پیغمبر دارن جولان میدن. آخر حقوق ۵میلیونی از کجا بیاره این مسکنی رو که شما وعده میدین بخره. تو خرج یومیه مونده. به قول معروف مورچه چیه که کله پاچش چی باشه. شما خودت جناب وزیر با این حقوق یه روز که خوبه یک ساعت هم نمیتونی زندگی کنی. از طبقه مرفح انتظار کمک و عدالت خواهی نمیشه داشت. فقط اگر واقعا آخرتی هست و شما بهش اعتقاد دارین که بعید میدونم داشته باشین چشم تو چشم هم میشیم جناب وزیر.دم از عدالت علی میزنین و در عمل به شیوه یزید و معاویه پیش میرین.شما جناب وزیر و تمامی کسانی که در این بی کفایتی و عدم انجام تعهدات سهیم هستین ،نون درون خون میزنین و میخورین . گلویتان رو می‌گیرد دیر یا زود. بترسین از روز حساب که فریاد رسی نیست.

  4. سلام در این۴۴سال وزیر کار بی اراد ه تر از وزیر فعلی نیامده و نخواهد آمد..وزیری که رئیسش
    رئیسی میباشد انتظار دارید زیر گفته های خودش نزند..تاریخ این افراد بی اراد ه و بله قربان را از یاد
    نخواهد برد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا