کاهش واردات مرغ در دستور کار جهاد کشاورزی است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در صنعت طیور و صنعت دام به ‌دنبال این هستیم که با تکیه بر تولید داخل نیاز کشور را تامین کنیم.

به گزارش جهان صنعت نیوز، محمدعلی نیکبخت با بیان اینکه با ظرفیت و امکاناتی که در اختیار داریم. برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا به سمت تولید مرغ در داخل کشور برویم، اظهار کرد. با همه وابستگی‌هایی که صنعت طیور به خارج از کشور دارد. تلاش می‌کنیم که صنعت متعادل شود. ضمن ایجاد تراز بین بخش‌های مختلف تولید نیز رونق داده شود.

وی ادامه داد: پیش بینی‌ها بر این است که سال آینده خیلی به واردات نیازی نداشته باشیم. نیاز کشور از تولید داخل تامین شود. همچنین به زنجیره‌ها اجازه داده خواهد شد. بعد از تامین داخل و اطمینان بخشی به سمت صادرات بروند. در حال حاضر در این مسیر هستیم. برنامه‌ها به خوبی پیش می‌رود.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: در ارتباط با گوشت قرمز نیز همیشه مقداری کمبود داشتیم. در حال حاضر نیز کمبودهایی در این بخش داریم. قصد داریم بر تولید داخل تمرکز کنیم و در راستای تحقق این امر بناست با واحدهای تولید داخل (‌دام سبک و سنگین). قراردادهای تولید منعقد شود و آنها را با نهاده‌هایی که در اختیارشان می‌گذاریم، حمایت و پشتیبانی کنیم.

وی با اشاره به اینکه صنعت دام سرمایه گذاری سنگینی می‌طلبند و رسیدن به نتیجه مطلوب در این بخش زمان‌برتر است گفت. ما به دنبال تولید داخل هستیم و اگر روزی هم قرار شد واردات داشته باشیم. باید دام وارد و در داخل کشور پروار کنیم یا تلیسه به عنوان دام مولد وارد و اقدام به تولید کنیم.

منبع: ایسنا

کشاورزی
شناسه : 389647
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا