قیمت خرید تضمینی گندم با یک شرط دوباره افزایش پیدا می‌کند

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه دولت مکلف است قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومانی خرید تضمینی گندم را طی یک هفته آینده اعلام کند گفت: در قانون تبصره ای وجود دارد که بر اساس آن اگر نرخ تورم افزایش پیدا کند باید متناسب با آن قیمت گندم نیز افزایش پیدا داشته باشد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، محمد جواد عسکری  رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلام  در خصوص عدم ابلاغ قیمت خرید تضمینی گندم، گفتبا توجه به اینکه گندم یک محصول استراتژیک محسوب می‌شود و به صورت جدی به آن نیاز داریم و حتما باید در قالب نقشه راه و برنامه حرکت کنیم مجلس شورای اسلامی مصوبه شورای قیمت گذاری را طی سال های گذشته داشت تا بتوانیم محصولات کشاورزی را به تناسب هزینه آماده سازی، کاشت داشت و برداشت قیمت گذاری کند.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در جلسات متعددی که برای تعیین نرخ خرید تضمینی گندم در سال آتی برگزار شد نرخ ۱۹ هزار و ۵۰۰ مشخص گردید، ادامه داد: شورای قیمت گذاری قیمت تعیین شده خود را به دولت اعلام کرد و در حال حاضر دولت بر اساس قانون مکلف است هرچه سریع‌تر این نرخ را رسما اعلام کند تا کشاورزان با خیال راحت کشت را انجام دهند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه در مکاتباتی که با رئیس جمهور داشته‌ایم نگاه ما این است تا نرخ خرید تضمینی گندم هرچه سریع تر اعلام و به خودکفایی دست پیدا کنیم، عنوان کرد: خوشبختانه سال گذشته کشاورزان در حوزه تولید به ماموریت خود به خوبی عمل کردند و نگاه ما این است که دولت نسبت به اعلام قیمت خریدتضمینی گندم اقدام کند.

وی تصریح کرد: قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومانی گندم تعیین شده اما در قانون تبصره ای وجود دارد که بر اساس آن اگر تورم نداشته باشیم قیمت اعلامی خرید تضمینی تغییری نمی‌کند اما در صورت افزایش نرخ تورم باید متناسب با آن قیمت گندم نیز افزایش پیدا ‌کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه مکاتباتی داشته ایم و دولت باید قیمت خرید تضمینی گندم را اعلام کند زیرا کشاورزان منتظر اعلام رسمی آن هستند، ادامه داد: دولت مکلف است قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومانی خرید تضمینی گندم را طی یک هفته آینده اعلام کند.

خانه ملت

کشاورزی
شناسه : 389793
لینک کوتاه :

۶ دیدگاه

  1. در قانون مصوبه ای هم وجود داره که چنانچه دولت در کمتر از ۲۴ ساعت پول گندمکاران را پرداخت نکند میبایست سود و دیر کرد آن را پرداخت کند ولی هر سال و مخصوصن امسال بیش از ۶ ماه پول کشاورزان را معطل کردید و یک ریال هم بابت آن سود و دیر کردی پرداخت نکردید. پس قوانین شما فقط در صورتی عملی هستند که به نفع دولت باشه نه مردم بدبخت و کشاورزان مظلوم. لطفا صحبت از قانون نکنید

    1. تورم که روز شمار شده، چرا خودتون را به خواب خرگوشی زده اید؟ راسته که آدمی که واقعاخوابه زودبیداره ولی آدمی که خودش را به خواب زده نمیتوانی بیدار کرد،مثل این مسئولین خیلی خیلی محترم که مدام آمار های غلط میدن، تو این جامعه چه چیزی نیست که مدام گرون نمیشه؟ از لاستیک، مواد غذایی، مصالح ساختمان، لوازم خانگی، لوازم یدکی ووووو والله خجالت هم خوب چیزیه که شما اصلا ندارید.

  2. گندم با این خرج با این قیمت با این پولی که دولت پرداخت میکنه بغیر از ضرر چیزی نیست سال گذشته زمین اجاره کردم گندم کشت کردم ۵ماه زحمت کشیدم ۱۰۰میلیون هم ضرر کردم امسال اصلا فکرشم نکردم ۱۳سال هست من زمین اجاره میکنم کشاورزی میکنم امسال ماشین زیر پام فروختم دادم جای حساب مردم منطقه ما گوجه دادن کیلویی ۳هزارتومان الان قیمت گوجه شده ۲۰هزارتومان ی کشاورز بدهکار میشه زندگیش میبازه یکی میبینی از ی هکتار میلیارد سود میکنه ما دیگه بریدیم

  3. سلام وقت بخیر لطفاً قیمت گندم را اعلام کنید تا ما بتوانیم تصمیم بگیریم در مورد کاشت محصولمان ما هنوز چیزی نکاشتیم منتظر قیمت هستیم لطفاً پیگیری کنید ممنون

  4. سال زراعی که گذشت ما کشاورزان را نقره داغ کردید قیمت منصفانه گندم ما را بردید که حرام تان باشد و پولمون را ندادید و ما را متضرر کردید.
    منطقه ی ما سالانه بیش از ۲۰ هزار هکتار کشت میشد ولی بخاطر بلایی که سرمون اوردید امسال کشت نکردیم حالا ببینم دولت رئیسی سال اینده چه رقمی گندم تولید خواهد کرد
    امیدوارم کامنتم بماند تا سال اینده و مقایسه کنید چند تن گندم تولید خواهد شد به نسبت سال قبل
    وسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا