اول بهمن امسال انتخابات اتاق بازرگانی برگزار می شود

دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی ایران با تأکید بر اینکه کماکان وزارت اطلاعات مسؤول تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات اتاق ایران است، گفت: از رای دادگاهِ سلاح‌ورزی تفسیر غلط شد‌ه است و حتما انتخابات ریاست اتاق بازرگانی ایران، اول بهمن امسال برگزار می‌شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، ‌جهانبخش سنجابی شیرازی در پاسخ به این سوال که آیا رای دادگاه درخصوص شکایت یکی از اعضای هیات نمایندگان اتاق. پیرامون ابطال بندهایی از آئین نامه مصوبه شورای عالی نظارت در جلسه ۱۴۰۱.۱۰.۲۰ که منجر به قطعیت رای صادره بدوی شده است. می‌تواند مانعی پیش روی انجمن برای اجرای انتخابات باشد؟ بیان کرد: خیر، در واقع آن رای ناظر بر ابطال بندهایی از آئین نامه مذکور است. مربوط به اهلیت انتخاب شوندگان و اهلیت رای دهندگان و ممنوعیت ریاست بیش از ۲ دوره بر اتاق های شهرستان‌ها است.

وی ادامه داد: اساسا آن رای تکلیفی بر انجمن فعلی حادث نمی‌کند. مادامی که دستور توقف یا رای قضایی جدیدی برای ابطال انتخابات برگزار شده. یا دستور جدیدی برای توقف فعالیت فعلی وجود نداشته باشد. فرآیندِ آغاز شده تا انتها ادامه خواهد یافت. در واقع آن رای هیچگونه منافاتی با اقدامات انجمن و فراخوان صادره ندارند.

دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت. به عبارتی بندهای ۶ – ۵ و ۱ – ۶ – ۵ و تبصره ذیل ۲ – ۶ آیین نامه مذکور است که ابطال شده است. آنچه که برای تایید صلاحیت اعضای هیات رئیسه و تکلیف انجمن آمده در بند ۲ – ۷ و تبصره ذیل آن آمده. حتی به موجب حکم اخیر صدور آن بندها دارای اعتبار است. حتی اگر آئین نامه اصلاح شود آن بندها به قوت خود باقی است.

 

سیاسیصنعت و معدن
شناسه : 390449
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا