سامانه نهال به کمک درختان تهران می آید

رئیس کمیته حفاظت و صیانت از باغات شورای شهر تهران گفت: ‌‌سامانه ای به نام سامانه نهال داریم که در آن تصویر رئال کلیه درختان با جی‌آی‌اس نقطه محل درخت وجود دارد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مهدی بابایی، رییس کمیته حفاظت و صیانت از باغات شورای شهر تهران درخصوص قطع شبانه درختان خشک شده و آفت زده. سطح شهر تهران و این که چرا دلیل و زمان قطع درختان اطلاع رسانی نمی شود، اظهار می‌کند. ‌این یک کار جاری در شهرداری تهران است. در نقاطی درختکاری می کنند. نقطه ای دیگر درختان خشک شده و آفت زده را جمع آوری می کنند. روال در شهرداری این طوری است. به کمیسیون ماده هفت می رود و مجوز می گیرد و در سامانه نهال ثبت می شود.

او درخصوص سامانه نهال توضیح می دهد. ‌سامانه ای به نام سامانه نهال داریم. در آن تصویر رئال کلیه درختان با جی‌آی‌اس نقطه محل درخت وجود دارد. لذا هر درختی می خواهد حذف شود باید به سامانه نهال بیاید و نقطه جی‌آی‌اس حذف و علت قطع درخت عنوان شود. ‌در حال حاضر در حوزه نظارت بر فضای سبز صددرصد هوشمندیم. یعنی هر نقطه ای از شهر را بزنید عکس آن خیابان و تعداد درختان و جی‌آی‌اس وجود دارد. این که بخواهیم هر بار اعلام کنیم. به طور مثال پنج درخت آفت زده را به این دلایل قطع می کنیم شاید امکان پذیر نباشد.

ممکن است موجود زنده دچار انواع تنش ها شود

بابایی اضافه می کند :‌این را فراموش نکنیم که با یک موجود زنده طرفیم. که ممکن است موجود زنده دچار انواع تنش ها شود. این اطمینان خاطر را به شهروندان می دهم که حداقل در شهرداری روال این طور است. باید به کمیسیون ماده هفت برود و در سامانه نهال هم ثبت شود. در گذشته این گونه نبود، اما اکنون زیرساخت هوشمند سامانه نهال را داریم.

این عضو شورای شهر تهران هم درخصوص درختان آفت زده بوستان های جنگلی از جمله پارک جنگلی سرخه حصار به دلیل کم آبی می‌گوید. ‌آفت زدگی تنها به دلیل عدم آبیاری نیست. آفت خیلی ارتباط مستقیمی با آبیاری و غیر آبیاری ندارد. همچنین مشکل آبیاری در پارک سرخه حصار نداریم. سیستم آبیاری آن حدود یک دهه قبل تکمیل شده است. مخازن ژئوممبران در آن نصب شده. مشکل آبیاری نداریم اما در پارک چیتگر این مشکل وجود دارد.

منبع: اکوایران

محیط زیست
شناسه : 390633
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا