چه کسانی مشمول سهام عدالت جاماندگان می‌شوند؟

رییس سازمان بورس گفت: ایثارگران، اعضای بهزیستی و کمیته امداد که ۵ تا ۶ میلیون نفر هستند مشمولان جدید سازمان بورس برای تخصیص سهام عدالت جاماندگان هستند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مجید عشقی رئیس سازمان بورس گفت: تخصیص سهم عدالت دچار عدم تصمیم گیری و توقف شد. و این وظیفه به شورای عالی بورس سپرده شد.

عشقی افزود: هدف این است که در ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت بورسی مجامع برگزار شود. اکنون بعد ۳ از سال مجامع می‌خواهد برگزار شود. گام‌های اولیه برای برگزاری مجامع برداشته خواهد شد. باید حضور حداکثری را برای مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت داشته باشیم. این مجامع ۵۵ میلیون نفر را درگیر خواهد کرد. و کار بسیار سختی است.

رئیس سازمان بورس افزود: با توجه به این که شرکت‌های استانی نهاد مالی هستند. باید مقررات شرکت‌های مالی رعایت شود.

وی تصریح کرد: سهامداران می‌توانند به صورت مستقیم در مجامع حضور داشته باشند. مجامع هم به صورت حضوری و هم به صورت الکترونیکی است. اما رأی گیری بر اساس روند الکترونیکی است.

امین دارایی مردم در سهام عدالت

عشقی ادامه داد: در سال‌های گذشته مجامع تعاونی استانی با حضور تعداد کمی برگزار شده بود. مثلاً برای شرکت سهامدار ۱۰۰ هزار نفری ،۱۰ نفر تصمیم گیری می‌کردند. اما اکنون باید ظرفیت به ۲۰ درصد برسد. با این کار به این شرکت‌ها اجازه دادیم امین دارایی مردم در سهام عدالت باشند.

به گفته رئیس سازمان بورس، کانون سهام عدالت باید از اعضای هیئت مدیره شرکت‌های استانی انتخاب شوند. هدف این است که اداره پرتفوی سهام عدالت به دست شرکت‌ها و کانون سهام عدالت باشد.

وی افزود: یکی از بندهای مصوبه این است که هم زمان درگیر ۳۰ استان نشویم، از ۲ استان به صورت پایلوت آغاز کنیم. شرکت‌های سرمایه گذاری استانی می‌توانند علی الحساب مبلغی برای شرکت‌های تعاونی جهت برگزاری مجامع پرداخت کنند. و این مبلغ باید به تأیید سازمان بورس نیز برسد.

سهامداران باید سجامی باشند

در ادامه ولی الله جعفری رئیس اداره ناشران بورس گفت: سهامدارانی که در مجامع حضور دارند باید سجامی باشند از ۳۱ استان، ۲۸ استان نزد سازمان بورس به ثبت رسیدند، زمان بازگشایی نمادها هنوز مشخص نیست، باید شرکت استان البرز از استان تهران تفکیک شود.

عشقی ادامه داد: بحث فروش سهام عدالت هم کلیت بازار را تحت تأثیر می‌گذارد و هم ممکن است ارزش این شرکت‌ها را کاهش دهد. فروش سهم‌ها باید به تدریج انجام شود زیرا بازگشایی سریع، فشار فروش عجیبی را در بازار سهام ایجاد می‌کند.

عشقی در واکنش به بسته بودن ۶۰۰ روز نمادهای سهام عدالت گفت: دغدغه ما هم بازگشایی است، برای بازگشایی سهام ۶۰۰ همت سهام عدالت، بازارگردان های خوبی نیز انتخاب کرد اکنون بازارگردان ها فقط ۲ همت منابع دارند که بسیار ناچیز است.

عشقی در پاسخ به مشمولان جدید سهام عدالت گفت: ایثارگران، اعضای بهزیستی و کمیته امداد که ۵ تا ۶ میلیون نفر هستند مشمولان جدید سازمان بورس هستند اما مشمولان جدید دیگر باید در دولت و سازمان خصوصی سازی بررسی و تأیید شود.

مهر

بورس
شناسه : 391219
لینک کوتاه :

۳ دیدگاه

  1. دوباره برای فرار از پاسخ به اینکه چرا اوضاع بورس درست نمی شود سهام عدالت (بی عدالتی محض)را کشیدن وسط این احمدی نژاد احمق با درست کردن این خیمه شب بازی کل یک صنعت را به فنا داد در هرجای دنیا اگه میخواهند چیزی را تقسیم کنند بین همه است وتا آخرین نفر اکنون تکلیف بچه های که بعد از آن تاریخ بدنیا آمدن چیست ؟تکلبف آنها که در هرج ومرج مملکت دارایی خود را از دست دادن فقیر شدن چیست؟وهزاران سوال مشابه این سیرک را سالی چند با راه میندازن که بگن بورس داره راه خودش را می‌ره و مردم نپرسند چرا وضعیت بورس اینقدر اسفناک است ورهبر این خیمه شب بازی هم عشقی کودن است

  2. مهدوی کیا مهدوی کیا:
    هرچه زودتر واریز کنید سود سهام عدالت و اونایی که سال ۹۹ فروخته بودن لطفاً پیگیری کنید ممنونم اونا هم واریز کنید در ضمن ۱۰سهام عدالت بهزیستی فرزندان‌شان حساب سرپرستان خانوار واریز کنید بهتره مثل سال قبل دردسرش کمتره میشود معلومه از اداره بهزیستی کیا هستند سهام عدالت ندارند اصلا فرزندان‌شان

    همش حرفه تا در عمل ندیدیم باورش سخته ما معلولان سرپرست خانواده بدون خونه اجاره نشین قول داده بودن که پول اجاره نشین معلولان کمک کنند پول اجارشان وی شد فقط تنها حرف بود در عمل هیچی ندیدیم ما معلولان سرپرست خانواده بدون خونه اجاره نشین حرف حرف مرد عمل نداشته باشد دردی نمیخورد برای پست مقام قول‌های الکی ندید خدا بیننده است کسیم نباشه خداوندا شکرت خدایا هیچ احدی نزار با وعده‌های الکی پست مقام بگیره…. وعده =عمل ؟………👏…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا