فروش اقساطی خودرو آغاز می شود

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت از افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو در ۸ ماه گذشته خبر داد و افزود: با افزایش تولید داخل، عرضه و همچنین ادامه جریان واردات خودرو، عملا بازار به سمت رقابتی شدن پیش می رود تا خودرو به عنوان یک کالای مصرفی گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری تلقی نشود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، آقای عبدالله توکلی لاهیجانی گفت. دو عارضه مزمن در بازار خودروی کشور در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ شکل گرفته بود. اولی کاهش تولید خودروسازان به کمتر از یک میلیون دستگاه و دومی تولید خودرو‌های ناقص بود. امسال همانند پارسال افزایش تولیدخودروی کامل را خواهیم داشت. از سوی دیگر با کاهش قیمت‌ها دربازار خودرو مواجه هستیم.

وی افزود: به طور متوسط قیمت بازار خودرو‌های تولید داخل، از ابتدای سال، حدود ۲۸ درصد و قیمت خودرو‌های مونتاژی حدود ۴۸ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد. پایش وضعیت متقاضیان سامانه یکپارچه خودرو نیز نشان می‌دهد. با خارج شدن خودرو از کالای سرمایه‌ای در غالب خودرو‌ها با ریزش تقاضا مواجه بوده‌ایم. به گونه‌ای که در برخی از خودروسازان کمتر از ۱۰ درصد متقاضیان سامانه اقدام به تکمیل وجه کردند. در بیش از ۸۰ درصد انواع خودرو‌ها میزان تحقق متقاضیان سامانه کمتر از ۵۰ درصد بوده است. بنابراین از این پس شاهد شکل گیری عرضه بر مبنای فروش اقساطی خودرو‌ها نیز خواهیم بود.

توکلی گفت: اما نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم این است. وزارت صنعت، معدن و تجارت با گذر و غلبه بر مسائل کوتاه مدت و روزمره صنعت خودرو بر اجرای طرح‌های تحولی و زیربنایی متمرکز شده است. به خصوص با تاکیدات وزیر صمت استفاده از پنجره فرصت فناوری‌های نوین در صنعت خودرو مانند برقی سازی و اتصال پذیری می‌تواند. زمینه ساز تحولی در صنعت خودروی کشور باشد.

تدوین آیین نامه‌های مرتبط با قانون ساماندهی صنعت خودرو

وی افزود: از سوی دیگر تغییر قواعد صنعت خودروی کشور با آسیب شناسی این صنعت در سالیان گذشته. از طریق تدوین آیین نامه‌های مرتبط با قانون ساماندهی صنعت خودرو آغاز شده است. هم اکنون در کمیسیون‌های تخصصی دولت در حال جمع بندی است. بنابراین مجموعه اقدامات انجام شده. در صنعت خودرو در دولت سیزدهم و طرح‌های پیش رو، نشان از چشم انداز روشنی برای این صنعت مهم و تاثیرگذار خواهد بود. به طوری‌که با غلبه بر بحران‌ها و مسایل کوتاه مدت، اجرای طرح‌های تحولی می‌تواند. توسعه پایدار این صنعت را در پی داشته باشد.

مدیرکل دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت. امسال حدود ۷۴۲ هزار دستگاه خودروی سواری به صورت عبور مستقیم و کامل تولید شده. در مقایسه با ۶۲۱ هزار دستگاه تولید کامل مدت مشابه پارسال، رشد ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

توکلی لاهیجانی افزود: در مدت یاد شده ۱۰۷ هزاردستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده. در مقایسه با مدت مشابه پارسال از ۴۳ درصد رشد برخوردار بوده است. علاوه بر این، در ۸ماه امسال حدود ۲ هزار و سیصد دستگاه خودروی ون تولید شده. در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول وزارت صمت گفت: تولید حدود ۲۵ هزار دستگاه انواع خودروی سنگین (کامیون، کامیونت و کشنده). رشد ۲۶ درصد تولید در این حوزه، از دیگر آمار قابل ذکر است. در مدت یاد شده ۳۹۴ هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور تولید شده. در مقایسه با مدت مشابه پارسال از ۴۱ درصد افزایش یافته برخوردار بوده است.

نقش مهم در ارتقای یک صنعت

مدیرکل دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت. در این مدت سهم بخش خصوصی از تولید خودرو در کشور ۲۳ درصد بوده است.

توکلی لاهیجانی افزود: از آنجا که اعتقاد دارم ارایه تصویری روشن مبتنی بر اعداد و ارقام می‌تواند. نقش مهمی در ارتقای یک صنعت و اصلاح کاستی‌های صنعت داشته باشد. از این رو دفتر صنایع خودرو به صورت منظم از پارسال گزارشی تحلیلی همراه با نمودار‌های متنوع از تولید و سایر مختصات صنعت خودروی کشور را تحت عنوان آمارنامه صنعت خودرو منتشر می‌کند. هم اکنون آمارنامه ماه آبان نیز منتشر شده است. ارایه این گزارش با جزییات کامل می‌تواند تصویری روشن از وضعیت صنعت خودروی کشور. در حوزه تولید و زمینه ساز جلب مشارکت نخبگان برای ایجاد تحول در صنعت خودروی کشور باشد.

منبع: آخرین خودرو

خودرو
شناسه : 391538
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

  1. در حالی که دنیا � سمت تولید خودروهای برقی پیش می‌رود در کشور ما با توجه به کمبود بنزین و قیمت بالای آن نسبت به درآمد مردم استفاده از خودرو بنزینی مقرون به صرفه نیست کارخانه‌های ما هنوز در حال ساخت اتومبیل‌های بی کیفیت و بنزین سوز است آن هم با این قیمت‌ها جای بسی تاسف است

  2. اگر خودروهای تولید داخل را به خارج از ایران به خصوص به کشورهای پیشرفته صادر کنید �ی یک دلار هم بابت آنها نمی‌دهند خودروسازان ما ۴۰ سال خون مردم را با تولیدات ناقص و بی‌کیفیت خود مکیدند و تا امروز هم دست بردار نیستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا