بانک‌ها موظف به اجرای کامل قانون وصول چک برای مشتریان هستند

مدیر نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری گفت: بانک‌ها برای اجرای قانون چک دچار اشکالاتی بودند که به صورت کامل رفع ابهام شده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، احیایی، مدیر نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری گفت. قانون اصلاح صدور چک در سال ۹۷ که اصلاح شد. به شبکه بانکی ابلاغ شد اما بعد از گذشت مدتی گزارش هایى رسید. بانک ها بخشی از قانون را در خصوص صدور چک برای وصول مبلغ چک به درستی اجرا نمی‌کنند .

وی افزود: این موضوع در خرداد امسال رفع ابهام شد. بنابراین بانک ها باید این موضوع را پیاده سازی و اجرای آن را در دستور کار شبکه بانکی قرار دهند. اما گاهی لازم است متقاضی درخواست خود را دوباره مطرح کند. تا غیرسیستمی بررسی شود و طبق قانون برای آنها انجام شود.

وی افزود: ما به این جمع بندی رسیدیم که این موضوع را مجدد به شبکه بانکی کشور ابلاغ کنیم. تا آنجایی که ما اطلاع داریم بنا به درخواست مشتری به طور کامل پیاده و اجرا مى شود. اگر اشکالی وجود داشته باشد ما آمادگی رسیدگی به این موضوع را داریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بانک و بیمه
شناسه : 392141
لینک کوتاه :

۳ دیدگاه

  1. سلام من ی چک صیادی دارم صاحب چک وقتی که ازش گرفتم گفت که استعلام زدم منم اعتماد کردم وقتی سر موعدش بردم بانک دیدم که استعلامشو نزده حالا دچار مشکل شدم ومیخوام راهنمایی کنید

  2. اصلا این شکلی که شما گفتی اجرا نمیشه من یه دونه چک رو برگه زدم بعدش از طریق دادگاه اقدام کردم دادگاه کلیه حساباش رو استعلام گرفت جالب اینجاس که بانک مرکزی‌اسم اون بانکی که چک ازش‌صادر شده رو به دادگاه اعلام نکرده

  3. سلام جناب آقای رئیسی. جناب آقای فرزین . امنیت عدالت کشور در گروه بر قراری ارز تک نرخی است .‌نترسید از چند رانت خوار که در نهایت از کشور فرار می کنند نترسید. مردم پشتیبانی شما را می کنند. ارز نیمایی و ارز دولتی را حذف کنید. وارد کننده و صادر کننده با ارز دولتی خرید می کند و با ارز آزاد به مردم می فروشد. حالا یا خودتان هم شریک هستید و یا اطلاع ندارید و یا مافیا اطلاع غلط میدهد‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا