گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه و بورل درباره غزه

وزیر امور خارجه و جوسپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، درخصوص آخرین تحولات غزه و همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی تبادل نظر و بر ضرورت توقف هرچه سریع‌تر جنگ در غزه تأکید کردند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، حسین امیرعبداللهیان شنبه شب در گفت وگوی تلفنی با جوسپ بورل با تأکید بر لزوم توقف جنایات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: ضروری است در اسرع وقت حملات نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه متوقف و امکان ارسال کمک‌های بشر دوستانه فراهم شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور با هشدار نسبت به طراحی و اقدام رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از سرزمین‌ خود تاکید کرد. ریشه وضعیت فعلی، ناشی از اشغال و تجاوزگری رژیم صهیونیستی است و در صورت عدم توقف جنایات جنگی رژیم اسرائیل علیه غزه و کرانه باختری، امکان گسترش عمیق دامنه جنگ در منطقه وجود دارد.

امیرعبداللهیان سیاست‌های حمایتی آمریکا را مشوق رژیم صهیونیستی برای تداوم تجاوز نظامی و کشتار غیرنظامیان در غزه و نیز عامل مهمی در تداوم و گسترش جنگ دانست.

رییس دستگاه دیپلماسی در بخش دیگری از این گفت وگو، ضمن اشاره به آخرین وضعیت همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خاطر نشان کرد. این همکاری‌ها در چارچوب فنی و حقوقی تداوم خواهد یافت.

همکاری های سازنده ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تداوم یابد

نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی نیز اظهار داشت. لازم است تنش ها در نوار غزه و کرانه باختری هر چه زودتر متوقف شود.

جوسپ بورل تاکید کرد: اتحادیه اروپا تلاش می‌کند اسراییل را به احترام به حقوق بین‌الملل متعهد سازد.

وی ضمن تصریح بر نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به کاهش تنش ها در منطقه افزود. ما هم معتقدیم راه حل موضوع فلسطین، تمرکز بر مسیر دیپلماتیک است. هرگونه تداوم حملات نظامی منجر به تشدید بحران خواهد شد.

جوسپ بورل همچنین ابراز امیدواری کردریال همکاری های سازنده ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تداوم یابد.

منبع: ایرنا

سیاسی
شناسه : 392173
لینک کوتاه :

۳ دیدگاه

  1. در این شرایط ادارات هم بایستی تعطیل شوند. آلودگی بالای ۱۲۰ مثل اینست که بمب شیمیایی منفجر شده باشد!!!!!! بعد مدارس دوره دوم دبیرستان تعطیل ن ی س ت .
    شرم بر وزیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا