اعلام جزئیات واگذاری زمین به علاقه‌مندان سکونت در روستاها

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن شرایط واگذاری زمین به علاقه‌مندان برای سکونت در روستاها را تشریح کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مجید جودی اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای افرادی که در مناطق شهری داوطلب استفاده از طرح نهضت ملی مسکن بوده‌اند و مایل به سکونت در روستاها هستند شرایط خوبی را فراهم کرده است.

وی افزود: در این زمینه پیش‌بینی کرده‌ایم که طی دو سال در روستاهای کشور، یعنی سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ حدود یک میلیون قطعه زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله واگذار کنیم تا مردم بتوانند در روستاها ساکن شوند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: افرادی که در شهرها واجد شرایط نهضت ملی مسکن بوده‌اند و می‌خواهند در روستاها ساکن شوند علاوه بر اینکه زمین با اجاره ۹۹ ساله دریافت خواهند کرد بلکه تسهیلات به آن‌ها برای ساخت خانه پرداخت خواهد شد.

جودی ادامه داد: در این راستا به این افراد وام مسکن روستایی به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان با باز پرداخت ۲۰ ساله و کارمزد ۵ درصد و یا وام نهضت ملی مسکن شهری به ارزش ۵۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۱۸ درصد تعلق می‌گیرد و افراد واجد شرایط می‌توانند هرکدام از این دو وام را که بخواهند دریافت کنند.

وی عنوان کرد: پیش بینی ما این است که عمده مردم به سراغ استفاده از تسهیلات وام مسکن روستایی خواهند رفت و استقبال از این وام بیشتر خواهد بود زیرا دریافت این وام سهل الوصول و کارمزد آن بسیار کم است و ۱۸ درصد باقی این سود به صورت یارانه از سوی دولت به سیستم بانکی پرداخت می‌شود. 

ایسنا 

مسکن
شناسه : 392263
لینک کوتاه :

۱۴ دیدگاه

  1. وام خود اشتغالی رو هم لطفاً در برنامه قرار دهید ، چندین سال دوره فنی حرفه ای دیدم به امید گرفتن وام خود اشتغالی و راه اندازی شغل و شاغل کردن تعدادی برای ذکات تخصص ام ، جوانان و متخصصان و کسانیکه عاشق کشور و شغل شون هستند در یابید

    1. ازارومیه روستای ساریجالو پیام میدم تمام زمین‌های کشاورزی مارا منابع طبیعی و بنیاد مسکن بدونه اجازه کشاورز تصاحب کرده .کشاورز بدبخت وبدبخترش کردن دست کمک به سوی دولت کردیم ازنمایندگان اقای ذاکر کمک میخام لطفا لطفا توجه شود.جوانامون بیکار و ناامید لطفا فرجی.

    1. واقعا آدم میمونه با این خبر .من ساکن منطقه ۲۲ تهرانم .شمالی هستم .پدرم بهم زمین داده ،پولم دارم، تسهیلاتتونو نمیخوام .زمینم توی طرح هادی بوده و از طرح خارج کردن.خودتون نمیزارین من برم شمال ،این خبرای فیک چیه که میزارین

  2. سیاست نامطلوبی است زیرا بعنوان یک محل خوشگذرانی محسوب کرده و به قواعد وبافت و فرهنگ آنجا را خدشه و محیط زیست را کاملا تخریب و مدارس فاقد فرزندشان خواهد بود و خود در شهر سکنی و هیچگونه احساس مسئولیت در روستا ها ندارند بنابراین به روستا هم لطمه زده و کار ابتری است بهتر است به روستا توجه شود که مهاجرت روستایی صورت نگیرد ازما گفتن از شما شنیدن

  3. هیچکس به روستاها نخواهد رفت مگر اینکه اولاً زمین با وسعت زیاد و رایگان و قطعی به مردم واگذار شود تا بتوانند در آن زمین‌ها به کشت و کار بپردازند وگرنه مهاجرین به روستاها با مشکل کار روبرو خواهند شد

  4. ساکن روستاهای شهرستان ماسال هستم حرف این ادم را باور نکنید خودم ساکن روستا هستم زمین هم دارم ولی نمیذارن واسه بچه های خودم خانه بسازم میگویند زمین شما باغ هستد تغیر کاربری نمیدن حرف بدون کارشناسی میزنن چون کسی تو روستا هست دور برخانه اش میشه باغ پس حتما باید پشت بام خونه خودمان برا بچه هامون خونه بسازیم !!!!!

  5. ما ساکن شهرستان طالقان هستم، کل منطقه طالقان برای طرح تفصیلی اجرا نمی کنند که جمعیت زیاد نشه به این بهانه که مبادا برای سد طالقان مشکل ایجاد بشه، خیلی از زمین ها رو بستر اعلام کردند و مردم گرفتار کردند آنوقت میگن زمین واگذار می کنیم ، شما همون زمین های مردم که به ناحق خارج بافت اعلام شده توی طرح هادی و تفصیلی اصلاح کنید آنوقت به شدت جمعیت ساکن در روستا به تبع آن اشتغال زایی زیاد خواهد شد.

    1. باسلام احترام بنده سال ۹۹ تهران بازنشسته شدم رفتم روستایی شهرک توابع شهرستان ایجرود زرین آباد کمی زمین از مرحوم پدرم ارث رسیده ۳سال دوندگی نتوانستم وام بگیرم صرف نظر شدم با حقوق بخورنمیر تونستم ۴۰متر لانه بسازم برای مردم تصمیم دیمی نگیرد مردم امیدوار نکنید در عرض دوسال ۶۰جوان از روستای ما به شهرمهاجرت کردن چون همان جوانان ازدواج کرده روستا مستاجر بودن رفتن شهر مستاجر هستن اول بسازید تحویل بدهید مردم مهاجرت نکند بنیاد مسکن شهرستان ها اصلان روستایان را آدم حساب نمی کنند خرابه شود زرین آباد که ما اونجا گرفتار مسائل اداری هستم کسی جواب گو نیست مسئولین صدا روستایان بشنوید والسلام

  6. سلام اقا تورا خدا بس کنید وعده الکی ندید بخدا هفت ساله دنبال وام مسکن روستای هستم میگن زمین ها شما باغیاتی هسن چکار کنیم شورا هم دهیار هم تو این هفت سال کاری برامون نکردن پس کی دیگه اگر وژدان دارید کاری کنید روستا شریف اباد جیرفت بخش اسمایله هستم

  7. آب درهاون کوبیدن وراهی برای دزدی و اختلاس،اگرراست میگوییداول اول امکانات روسنارا فراهم کنید،کسانی که روستاها رارهاکرده اند دلیل دارند، نه خودتان راگول بزنیدونه مردم رافریب بدهید..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا