مترو پرند ناقص افتتاح شد؟

اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از ایستگاه تازه افتتاح شده مترو پرند بازدید کردند.

به گزارش جهان صنعت نیوز،  سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران به همراه مسعود درستی مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از مترو پرند بازدیدی داشتند و این بازدید از طریق سفر با قطار و از ایستگاه‌ مترو شاهد آغاز شد. 

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه خط مترو پرند توسط رئیس جمهور افتتاح شد شبکه مترو تهران ۲۰کیلومتر افزایش یافت برهمین و لازم دیدیم که بازدیدی از مسیر و ایستگاه به بهره برداری رسیده داشته باشیم. 

تشکری هاشمی با اشاره به هدف این بازدید گفت: قرار بر این شد در خلال بازدید از ایستگاه‌ مترو پرند مسائل و مشکلات این خط مشاهده شود، با احداث این خط اتفاقات خوبی رخ داده است و در بستر آن یک شهر حومه ای با ریل به تهران متصل شد. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای  شهر تهران با بیان اینکه در گذشته حدود ۳۰ کیلومتر خط مترو تا فرودگاه امام به بهره برداری رسیده بود گفت: سرویس مطمئنی فراهم شده است و در این بازدید مردم تقاضا داشتند تا سرفاصله ها کاهش یابد و از آنجایی که این شهر خوابگاهی است وکسب کار افراد در تهران است باید در اول وقت اداری به تهران بیایند لذا لزومی است که ساعت کار مترو زودتر آغاز شود. 

وی گفت: اولین حرکت مترو پرند ساعت ۶ صبح به سمت پرند و ساعت ۷ صبح به سمت تهران انجام می‌شود و عده ای از شهروندان تقاضا داشتند تا این سفرها زودتر آغاز شود و این موضوع نیز تقاضای درست است زیرا یک ساعت مسیر است و شاید بسیاری شاید اول وقت اداری نرسند. 

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه درحال حاضر سرفاصله مترو ۲ ساعت است گفت: با توجه به اینکه خط مترو پرند جنبه آزمایشی دارد باید در آینده ای نزدیک با رفع کاستی ها شاهد این باشیم که سرفاصله مترو کاهش یابد و زمان آغاز به کار آن نیز زودتر شود. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای  شهر تهران با اشاره به واگن های جدید گفت : پیشنهاد ما این بوده است که در خرید های آتی برای خط پرند واگن ویژه ای سفارش داده شود زیرا مسیر سفر ۵۵ دقیقه است و مسافران این خط باید این مدت در قطار باشند که بصورت ایستاده سختی های بسیاری دارد و باید به در خرید ۷۹۱ واگن به سوی خرید واگن های با صندلی زیاد حرکت کنیم. 

وی تصریح کرد: همچنین باید سرعت قطار ها نیز افزایش یابد این قطارها درحال حاضر ۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارند و باید سرعت آنها متناسب با مسائل فنی افزایش یابد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه قطار خط پرند باید دوره آزمایشی خود را پشت سر بگذارد و نواقص آن رفع شود گفت: از نظر بنده این اقدام به زودی انجام خواهد شد با توجه به اینکه این خط برون شهری است سرفاصله نیم ساعت منطقی خواهد بود و با ورود واگن های جدید نواقص آن مرتفع خواهند شد. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای  شهر تهران گفت: مسافران خط مترو پرند یک طرفه هستند و صبح ها به سمت تهران و عصر به سمت پرند می‌روند و به نظر می‌رسد با توجه به دور بودن مسیر سرفاصله نیم ساعت منطقی است.

وی با تاکید بر اینکه نواقص مترو پرند جزئی هستند گفت: این نواقص حتما در خلال بهره برداری مترو رفع خواهند شد، درحال حاضر رفت و بر گشت در یک خط انجام می‌شود اما با تثبیت پست برق و احداث خط دوم که درحال انجام است مشکلات در زمان کوتاه حل خواهند شد.

تشکری هاشمی درباره بهای بلیت مترو پرند گفت: بهای بلیت مترو پرند باید باید متناسب با اقتصاد خانواده و بهای ناوگان حمل و نقل عمومی مشخص شود و احتمالا بهای بلیت مترو پرند حدود ۱۵ الی ۱۶ تومان خواهد بود، این موضوع در کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مطرح خواهد شد و سعی می‌کنیم تا نهایت یکشنبه هفته آینده این موضوع تصویب خواهد شد.

اکوایران 

مسکن
شناسه : 392547
لینک کوتاه :

۶ دیدگاه

  1. اینکه افتتاح شد مسیله بسیارمهم بودوبعد۱۸سال به بهره برداری رسید مشکلی ازمشکلات مردم حل شد وبایدممنون وتشکرداربود وانشاالله بقیه مشکلات با صحه صدر به خدمت رسانی شود واین یعنی خدمت به مردم می‌باشد

  2. آخه فیلسوف های محترم از آزادی تا تجریش با مترو حدود یک ساعت راه هست شما متروی آزادی را به پرند متصل می کردین اینجوری ده دقیقه ای مردم از پرند به آزادی وبلعس می رسیدن البته خط مترو از منطقه ۱۸ عبور می کرد من نمیدونم چه سری هست که منطقه ۱۸ را تبدیل به منطقه بسته کردین و اجازه عبور یا احداث تونل مترو تو این منطقه را نمیدین نکنه زیر منطقه ۱۸ گنج هست و نیاید تو این منطقه هیچ تونلی احداث بشه که مبادا گنج ها بیرون نیفته میشه ما هم بدونیم چه خبره دیگه کل دنیا فهمید زیر منطقه ۱۸ تهران یک خبرهایی هست وگرنه چرا مترو ی پرند به آزادی که ده دقیقه ای این مسافت را طی می کرد و از زیر منطقه ۱۸ می گذشت به تجریش به پرند تبدیل شد که مسافت یک ساعته شد

  3. یکبار این‌ مترو رو سوار بشید ازش نفرت پیدا می‌کنید.
    مسیری که خودرو تو ۳۰ دقیقه‌ میره، این مترو حدود ۷۰ دقیقه طول میکشه.
    سرعت مترو انقدر کمه که خنده‌تون میگیره.
    مترو شهری رو آوردن گذاشتن برای بین شهری.
    صندلی خشک و پلاستیکی،سرعت کم،
    در حالی که باید مثل مترو کرج صندلی نرم داشته باشه و تعداد صندلی بیشتر باشه.
    بعد از ۲۰ سال واقعا خشته نباشن:))
    قشنگ مشخصه فقط میخواستن برای رئیسی افتتاحش کنن.
    مشخصه به هیچ عنوان کیفیت نداره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا