گرمترین زمستان تاریخ کره زمین در راه است!

مطالعات مؤسسه فیزیک جوی آکادمی علوم چین حاکی از آن است که ​​اوراسیا و بیشتر بخش‌های قاره آمریکا احتمالاً زمستانی فوق‌العاده گرم را تجربه خواهند کرد که به‌احتمال ۹۵درصدی گرم‌ترین زمستان تاریخ کره زمین خواهد بود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سال ۲۰۲۳ با امواج گرمای سوزان در طول تابستان و پاییز، زنگ خطر گرمایش جهان را در سرتاسر جهان به صدا درآورد. به همه نشان داد که تغییرات اقلیمی تا چه‌اندازه جدی است. این گرمای بی‌سابقه که تا حدود زیادی در نتیجه و به‌دلیل بازگشت جریان هوای ال‌نینو بود. گرم‌ترین تابستان تاریخ را رقم زد و حال این سؤال ایجاد شده است. با ادامه این روند آیا شاهد گرم‌ترین زمستان جهان نیز خواهیم بود؟

در پاسخ به این سؤال، تیم پیش‌بینی آب‌وهوای کوتاه‌مدت در مؤسسه فیزیک جوی آکادمی علوم چین. از سیستم‌های پیش‌بینی آب‌وهوای پیشرفته برای تجزیه و تحلیل ناهنجاری‌های آب‌وهوایی جهانی استفاده کرد.

تحقیقات آنها بلوغ ال‌نینوی شرقی اقیانوس آرام با شدت متوسط ​​تا قوی را پیش‌بینی می‌کند. به‌طور قابل‌توجهی بر آب‌وهوای زمستانی آسیای شرقی و آمریکای شمالی تأثیر می‌گذارد. این مطالعه بر تأثیر ترکیبی رویداد ال‌نینو و روند طولانی‌مدت گرمایش جهانی تأکید دارد.

بر اساس این پیش‌بینی، مناطقی در عرض‌های جغرافیایی متوسط ​​اوراسیا و بیشتر بخش‌های قاره آمریکا احتمالاً زمستانی فوق‌العاده گرم را تجربه خواهند کرد. به‌احتمال ۹۵درصدی با ثبت رکوردهای دمایی تاریخی جدید، گرم‌ترین زمستان تاریخ کره زمین را رقم خواهد زد.

منبع: تسنیم

محیط زیست
شناسه : 392684
لینک کوتاه :

۸ دیدگاه

  1. سلام علکیم. کوتاه میگم
    دوساعت یک قطار مترو کم میباشد. و از طرفی ما از سمت پرند هماهنگ باشین سر وقت بیایم وقتی میریم تهران نمیتونیم هماهنگ باشیم باید بیام در مترو باقر شهر یکی الی دوساعت صبر کنیم تا قطار بیاد

    1. ما که آخرشم نفهمیدیم این ال نینو چیز خوبیه کلا یا بده!
      یجا میگن باعث بارش و ترسالی میشه
      یجا دیگه میگن باعث وقوع سیل و زلزله و طوفان میشه
      یجا دیگه میگن باعث قحطی و خشکسالی و دربدری مردم میشه
      یجا دیگه میگن باعث منقرض شدن موجودات دریایی میشه
      یعنی چی خب؟؟؟!

    2. آی گفتی عزیز! دقیقاحرف دل منوگفتی،ایران درحال خشکیدنه این کارشناسان هواشناس خیلی خیلی زحمت میکشن ازماهواره های اونها به ماخبرهای وارونه میدن وابدا هم دلشون به حال ملت ومملکت نمیسوزه.

  2. قدیمامیگفتن دروغگودشمن خداس،سوادیعنی آگاهی ازعلم وتکنولوژی روز دنیا،الان باهارپ همه کارمیکنن ملتی هم که خبرنداره هرچی بگین باورمیکنه،کارشناس هواشناس ما جناب اصغری ایجادسامانه های بارشی رومسخره کردچون سوادش رونداشت وازاون به بعدایران روبه خشک شدن رفت،صداش روهم درنمیارن.گفتنی زیاده که اینجاگنجایش نداره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا