بارش‌های باران کی آغاز می‌شود؟

به‌ دلیل پایداری جوی در کشور تا روز سه‌شنبه ۱۴ آذر غلظت آلاینده‌ها در استان‌های صنعتی و پرجمعیت مانند البرز، اراک، قم، مشهد، تهران و اصفهان روند کاهشی نخواهد یافت.

به گزارش جهان صنعت نیوز، کارشناس سازمان هواشناسی با تأیید این خبر گفت: «پایداری جوی در اکثر نقاط کشور تا روز سه‌شنبه ۱۴ آذر شاهد هستیم. به همین دلیل، افزایش غلظت آلاینده‌ها را در شهرهای صنعتی و پُرجمعیت داریم. شهرهای تهران، کرج، اصفهان، اراک، مشهد و قم تا روز سه‌شنبه هوای ناسالمی را تجربه می‌کنند.»

فریبا گودرزی ادامه داد: «از ساعات پایانی سه‌شنبه تغییرات جوی را شاهد خواهیم بود. به‌ویژه در سواحل دریای خزر در واقع با شمالی شدن جریان آب و هوایی بارش پراکنده و کاهش دما سواحل خزر را شاهد خواهیم بود.»

او عنوان کرد: «روزچهارشنبه و به‌ویژه روز پنجشنبه ۱۶ آذر علاوه بر بارش در سواحل خزر، در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، شمال غرب و بخش‌هایی از غرب کشور بارندگی خواهد بود. همچنین به‌دلیل بارندگی و وزش باد در روز جمعه ۱۷ آذر در شمال شرق کشور به کاهش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی کمک خواهد کرد.»

وضعیت استان البرز

به‌گفته کارشناس هواشناسی، تغییرات جوی از روز چهارشنبه به بعد شروع می‌شود. روی کاهش آلودگی هوا تأثیر می‌گذارد. گودرزی گفت: «در شهر تهران میزان آلاینده‌ها از چهارشنبه به بعد کاهش می‌یابد. احتمالا پنجشنبه نیز شاهد بارش پراکنده ای را باشیم.»

او درباره وضعیت استان البرز تأکید کرد: «استان البرز سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۴ و ۱۵ آذر غبارآلود است و از عصر پنجشنبه شاهد کاهش آلودگی هوا در این استان خواهیم بود. البته میزان آلاینده‌ها در البرز، روز جمعه بار دیگر افزایش خواهد یافت.»

کارشناس هواشناسی اضافه کرد: «آلودگی هوا در استان اصفهان تا عصر پنجشنبه ادامه خواهد داشت. شامگاه پنجشنبه و روز جمعه به‌دلیل وزش باد ملایم گاهی با کاهش میزان آلاینده‌ها مواجه می‌شود.»

منبع: همشهری

عمومی
شناسه : 392690
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. قم چی داره که صنعتی باشه….اسم خوزستان نبرید که تعطیل نشه و بچه های بی گناه راهی برای نفس کشیدن نداشته باشند و مدرسه برن….و همه چی اینجا دایر باشه….شرکت های نفت و پتروشیمی و نیشکر و گازو…..استفاده بشه برای کل ایران….ولی خوزستان هیچ بهره ای از منابع خودش نبره و صاحبی نداشته باشه که تعطیل نشه حتی مدارسش….اسمی نبرید ولی خدا بالا سر می بینه….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا