خواص شگفت انگیز جعفری را بشناسید

جعفری Petroselinum crispum) ) به عنوان آرام بخش، تونیک گوارشی، دیورتیک، ضدعفونی کننده دستگاه ادراری، ضد انگل، ضد درد و ضد التهاب و برای درمان آمنوره، دیسمنوره، اختلال گوارشی، فشار خون بالا، بیماری قلبی، بیماری ادراری، اوتیسم، خرناس، دیابت و همچنین بیماری های مختلف پوستی در طب سنتی و عامیانه کاربرد دارد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، جعفری Petroselinum crispum) ) به عنوان آرام بخش، تونیک گوارشی، دیورتیک، ضدعفونی کننده دستگاه ادراری، ضد انگل، ضد درد و ضد التهاب و برای درمان آمنوره، دیسمنوره، اختلال گوارشی، فشار خون بالا، بیماری قلبی، بیماری ادراری، اوتیسم، خرناس، دیابت و همچنین بیماری های مختلف پوستی در طب سنتی و عامیانه کاربرد دارد.

فنل ها و فلاونوئیدها به ویژه apigenin، apiin و ۶ “-Acetiylapine؛ اسانس عمدتا میریستیکین و apiol؛ و همچنین کومارین ها به عنوان ترکیبات فعال شناسایی شده در این گیاه هستند. این گیاه دارای خواص آنتی اکسیدان، هپاتواستروئید، ضد دیابت، ضد درد، اسپاسمولیتیک، ضد پلاکت، محافظ معده و سیستم گوارشی، ملین، ضد باکتری، ضد باکتری و ضد قارچ است.
شاید مهمترین خاصیت دارویی این گیاه تاثیر آن بر سیستم گوارش باشد. به خواص ضد اسپاسم و التهاب، ملین و آرام بخش آن مربوط می باشد.
به دلیل خواص ضد میکروبی و ضد عفونی کننده بالا در درمان بیماریها و عفونتهای سیستم ادراری موثر می باشد.
تاثیر آن بر آمنوره و دیسمنوره می تواند به دلیل خواص ضد پلاکت، آنتی کواگولانت، اسپاسمولیتیک، ضد درد و همچنین فعالیت استروژنیک مرتبط باشد.
این گیاه میتواند به دلیل فعالیت استروژنی موجب سقط جنین شود.
تاثیر آن بر سیتم قلب و عروق با اثر آن بر کاهش فشار خون بالا مربوط به آنتی بادی های هیپوتانسی، ضد پلاکتی و مکانیسم کرونوتروپیک باشد.
اثر مفید آن در درمان هموروئید به علت وجود آنتی اکسیدانها و ترکیبات ضد التهابی است.

منبع: بهداشت نیوز

خواندنی
شناسه : 393181
لینک کوتاه :

۳ دیدگاه

  1. متاسفانه اینجا هر کسی یه جوری یه چیزی رو میخواد از مردم بگیره کپسول گاز چیزی نیست که قاچاق بشه یا برای مصارف غیر متعارف استفاده بشه دلیل ثبت نامی کردنش هم فقط و فقط سواستفاده از حرف نزدن مردم هست حالا فقط یه چند نفر که نتونن گاز دولتی بخرند مجبور میشن گاز رو بخرند ۴۰۰۰۰۰تومن حتی اگه به دلار هم بخواهیم ازادش رو حساب کنیم چهارصد هزارتومن نمیشه پس این گرانفروشی دولت به ملت هست

  2. میشه لطف بفرمایید بگید مسبب این بدبختی ها و تورم،و از همه مهمتر تورم در مسکن تو‌کشور ما کیه؟؟؟؟
    جز دولت و سیاسیون نا آگاه و ابله که با تصمیم گیری های مغرضانه مردم رو‌به خاک سیاه نشوندن؟؟؟
    واللا،عمه من که مقصر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا