باید طی ۷ ماه ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی ساخته شود

معاون وزیر نیرو خطاب به مدیران صنعت برق کشور گفت: ساخت ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه انرژی خورشیدی توسط سرمایه گذاران باید در کشور طی ۷ ماه انجام شود چراکه ظرفیت آن ایجاد شده و دولت پشت کار است.

به گزارش جهان صنعت نیوز،  محمود کمانی، معاون وزیر نیرو در نشست هم اندیشی مدیران صنعت برق کشور با سرمایه گذاران برای ساخت ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه‌های خورشیدی. درباره روند پیشرفت ساخت این نیروگاه تجدید پذیر توسط سرمایه گذاران داخلی عنوان کرد. برای اینکه امکانات کشور برای ساخت نیروگاه‌ها بلاتکلیف نماند. در فرایند برگزاری مناقصه عمومی برای ساخت ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر، سخت گیری لازم از جمله الزام دریافت ضمانت نامه‌ها انجام شد. تا تعهد لازم برای انجام کار از سوی سرمایه گذاران اخذ شود.

وی با تاکید بر اینکه باید ساخت ۱۱ هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر در مدت ۲ سال آینده به بهره برداری برسد. تا مشکل ناترازی سوخت و برق در کشور برطرف شود. ادامه داد: کار ویژه در حال انجام است و مقامات بالای کشور در لحظه در حال پیگیری برای تسهیل امور ساخت نیروگاه‌های تجدید پذیر هستند. در پی این امر، وزیر نیرو دستورات لازم را به توانیر و برق منطقه‌ای سراسر کشور ابلاغ کرده است.

معاون وزیر نیرو خطاب به مدیران صنعت برق کشور گفت. لازم است صنعت برق کشور از فرصت پیش آمده نهایت بهره را ببرد. چرا که دستور وزیر، پشتوانه کار برای تسهیل در امور ساخت نیروگاه‌ها است. بنابراین در صورتی که در فرایند ساخت، مسائلی برای اخذ مجوزهای مربوطه رخ دهد با برگزاری جلسات با مراجع ذیربط به سرعت حل می‌شود.

هر چه سریع‌تر مدیران پروژه‌ها را مشخص کنند

کمانی از سرمایه گذاران خواست هر چه سریع‌تر مدیران پروژه‌ها را مشخص کنند. تا از امکانات موجود که در اختیارشان گذاشته شده. بهره مند شوند. ساختگاه های مورد نیاز باید تا آخر آذرماه به سرمایه گذاران تحویل داده شود.

معاون وزیر نیرو با اشاره به اقدامات ساتبا برای تسهیل در ساخت نیروگاه‌های تجدید پذیر خاطرنشان کرد. موضوعات مختلف به صورت موازی در حال پیگیری است. تا هم نگرانی سرمایه گذاران برای تأمین منابع مالی رفع شود و نیز تخصیص زمین، تجهیزات و مسائل مربوط به اتصال به شبکه بدون مشکل انجام شود.
معاون وزیر نیرو تاکید کرد: باید ساخت ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه انرژی تجدید پذیر توسط سرمایه گذاران در مدت ۷ ماه انجام شود. چرا که ظرفیت آن در کشور ایجاد شده و دولت پشت کار ایستاده است.

منبع: مهر

صنعت و معدن
شناسه : 394134
لینک کوتاه :

۳ دیدگاه

  1. سلام و عرض ادب
    شروع خوبی است اما به جدیت نیاز دارد. آینده انرژی یعنی الکتریسیته و آینده حمل و نقل یعنی الکترومغناطیس. (یعنی حرکت با کمترین اتلاف انرژی و اصطکاک مثل توپ الکترومغناطیس چینیها) دنیا به سمت جلو شلیک میشود.

  2. من با دیدن این خبر خیلی خیلی خوشحال شدم😍 اگه واقعیت داشته باشه کار بسی درست و عاقلانه هستش 😘♥خدایا شکرت 🤲 لطفا به فکر استانهای محروم باشید تا لطف خداوند شامل حال همه ما بشه چراکه اگر آهی از دل حتی یک ایرانی کشیده شود عرش خدا بلرزه خواهد افتاد و دعاهای ما به آن معبود ازلی نخواهد رسید …. خدایا خیلی دوستت دارم🥰🎇🦋♥🌾

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا