افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید برق از نیروگاه های بادی

وزارت نیرو با هدف حداکثرسازی ضریب تحقق مزایای تولید برق از منابع تجدیدپذیر، نرخ خرید تضمینی برق نیروگاه‌های بادی را ابلاغ کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، از وزارت نیرو، با ابلاغ مصوبه نرخ و ضوابط خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های غیردولتی تجدیدپذیر، قیمت خرید تضمینی برق نیروگاه‌های بادی با ظرفیت ۲۵۰ کیلووات و کمتر برای هر کیلووات‌ساعت، ۲۲ هزار و ۵۰۰ ریال تعیین شده است.

همچنین قیمت خرید تضمینی در نیروگاه‌های بادی با ظرفیت ۲۵۰ کیلویت ساعت تا یک مگاوات، برای هر کیلووات‌ساعت ۱۷ هزار ریال تعیین شده است.

ظرفیت مجاز برای احداث نیروگاه بر روی انشعاب، حداکثر ۲ برابر ظرفیت انشعاب تا سقف یک مگاوات برای نیروگاه‌های بادی با نرخ پایه اعلام شده است. مشروط بر اینکه ملاحظات فنی و حفاظتی مربوط به اتصال به شبکه برای این نیروگاه‌ها پیش از عقد قرارداد رعایت شود.

بنابراین گزارش، نرخ‌های جدید تعیین شده برای خرید تضمینی برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر رشد حدود ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

در صورت درخواست سرمایه‌گذار، نرخ پایه قراردادهایی که قبل از این مصوبه از محل ماده ۶۱ به قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی مبادله شده‌اند، قابل‌اصلاح به نرخ‌های جدید ابلاغی با رعایت سایر شرایط اعلام شده در این مصوبه است.

ایرنا

نفت و پتروشیمی
شناسه : 394542
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا