وزیر اقتصاد پاسخ داد؛

مرحله دوم سود سهام عدالت چه زمانی واریز می‌شود؟

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: از فردا سود سهام عدالت در قالب مرحله اول واریز و سود باقی‌مانده ۴۵ میلیون نفر تا پایان سال واریز می‌شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع خبرنگاران گفت. سود سهام عدالت ۱۴۰۱ شرکت ها بعد از برگزاری مجامع آنها طی امسال و اخذ صورت های مالی نهایی از فردا حدود ۷۰۰ هزار تومان. تا یک میلیون تومان به ازای هر کدام از دارندگان حساب سهام عدالت پرداخت می شود.

وی افزود: امیدواریم با توجه به آنکه همچنان بخشی از شرکت ها سود سهام عدالت پرداخت نکرده‌اند. تا پایان امسال باقی مانده سود سهام عدالت را همچنان به ۴۵ میلیون نفر بدهیم.

خاندوزی گفت: با تلاش همکاران در نانینو که سامانه هوشمندسازی یارانه آرد است. امکان جدید با پشتوانه دقیق علمی و فناوری و جوانان در جهت امور خیریه صورت گرفت. امیدواریم این حرکت در راستای تسهیلات و شفافیت بیشتر مردم در امور خیریه قرار گیرد‌.

او در ادامه افزود: سال گذشته توافقی بین انجمن‌های خیریه و صندوق‌های قرض‌الحسنه و سازمان امور مالیاتی کشور انجام شد. مبنی براینکه صندوق های قرض الحسنه که درخواست برخورداری از معافیت‌های قانونی مالیاتی را دارند. به شرط شفافیت کامل صندوق می‌توانند از این مزیت استفاده کنند.

خاندوزی ادامه داد: صندوق‌ها و خیریه‌ها برای دریافت معافیت مالیاتی باید تمام پرداخت‌های صندوق قرض‌الحسنه را به اطلاع سازمان امور مالیاتی برسانند. پس از ایجاد شفافیت کامل می‌توانند از معافیت قانون استفاده کنند. بنابراین از این طریق هم هدف قانون‌گذار که به دنبال رشد این مجموعه‌های خیریه و قرض‌الحسنه با ارائه مشوق‌ها است، محقق می‌شود. هم مشکلات مرتبط با فرار‌های مالیاتی در قالب فعالیت خیریه‌ها برطرف می‌شود.

وزیر اقتصاد گفت: برای جلوگیری از این نوع فرار مالیاتی این توافق از سال ١۴٠١ به طور جدی در حال اجرا است.

 

اخبار برگزیدهبورس
شناسه : 394633
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا