سود سهام عدالت این فرد را میلیونر کرد!

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: مبلغی وجه نقد از یکی از شهروندان سمنانی با ورود به لینک جعلی سامانه سهام عدالت، کلاهبرداری شده بود که این وجه در کمتر از ۷۲ ساعت به حسابش برگردانده شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سرهنگ «محمدرضا فدائیان» روز جمعه با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه یکی با ورود به لینک جعلی سامانه سهام عدالت و وارد نمودن اطلاعات بانکی خود، مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال از کارت بانکی وی به صورت غیر مجاز برداشت شد، رسیدگی به پرونده با توجه به حساسیت موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ فدائیان تصریح کرد: افسران سایبری پلیس فتا باتوجه به مستندات جمع آوری شده، اقدامات تخصصی خود را در جهت شناسایی متهم یا متهمان سایبری آغاز کردند. در کمترین زمان ممکن هویت متهم شناسایی و مشخص شد. مبلغ برداشتی از حساب شاکی در قالب خرید اینترنتی و بر روی درگاه صرافی‌های داخلی تبدیل به ارز دیجیتال شده است.

وی گفت: در اقدام به موقع کارشناسان این پلیس، ارزهای دیجیتال خریداری شده در هنگام انتقال به کیف پول صرافی خارج از کشور، مسدود گردید. در کمتر از ۷۲ ساعت به حساب شاکی عودت داده شد. او اضافه کرد: در همین راستا پرونده تکمیل و تحت پیگیرد قانونی قرار گرفت.

قانون جرایم رایانه‌ای

این مقام انتظامی با اشاره به ماده ۱۳ قانون جرایم رایانه‌ای گفت: برابر قانون هرگاه فردی به طور غیرمجاز از سیستم‌های رایانه ای یا مخابراتی با ارتکاب اعمالی از قبیل وارد کردن، تغییر، محو ، ایجاد یا متوقف کردن داده‌ها یا مختل کردن سیستم وجه با مال یا منفعت یا خدمات یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری تحصیل کند، مجرم محسوب شده. مجازات مناسب برای آن درنظر گرفته شده است. لازم است کاربران اینترنتی در خصوص کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه لازم را داشته باشند

رئیس پلیس فتا استان در پایان از عموم مردم خواست همواره مراقب فرزندان خود در فضای مجازی به خصوص در هنگام استفاده از بازی های آنلاین باشند. در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریتهای سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.gov.ir گزارش نمایند.

ایسنا

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 395151
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا