۲ ایستگاه مترو در منطقه ۵ تا پایان سال افتتاح می شود

شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه ۴۶ پروژه توسعه محلی بهره‌برداری شده امروز ذیل ایده‌های مردم در طرح «من شهردارم ۱» اجرا شده است، گفت: در ایام دهه فجر حدود ۳۰ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد و دو ایستگاه مترو نیز از خط ۶ تا پایان سال افتتاح می‌شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، شریفی در حاشیه افتتاح و بهره برداری از ۵۰ پروژه شهری در منطقه ۵ که صبح امروز -۲۵ آذرماه ۱۴۰۲- برگزار شد. با بیان اینکه اثر اقتصادی پروژه‌های بهره‌برداری شده امروز بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان است. گفت: امروز ۵۰ طرح به مردم منطقه ۵ تقدیم شد. مهم‌ترین پروژه احداثی امروز بوستان انارستان است. از مجموعه باغات گذشته باقی مانده بود. با تملک و حفظ همه درختان تبدیل به یک بوستان منطقه‌ای شد.

وی ادامه داد: این بوستان درختان مثمری مانند انار، انجیر، گردو و سیب دارد. همه معابر سطح بوستان نیز به صورت سنتی طراحی شده است. بوستان دیگری که امروز افتتاح شد در محله باغ فیض قرار دارد که سالها فضایی متروکه بود.

شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه بازسازی بخشی از بوستان کوهسار و احداث شهردخت فناوری نیز از پروژه‌های اثرگذار بهره برداری شده امروز است. گفت: در کنار این موارد ۴۶ پروژه توسعه محلی نیز تقدیم شهروندان شد. با این اقدام به طور قطع سرانه فضای سبز و رفاهی منطقه افزایش پیدا می‌کند.

شریفی با تاکید بر اینکه تمامی معابر و حتی سرویس بهداشتی در بوستان انارستان برای معلولان مناسب سازی شده است. گفت: تلاش کردیم تا با بهره‌برداری از پروژه‌های توسعه محله‌ای که شامل بهسازی پیاده رو و معابر است. رفاه مردم بیشتر شود.

دو ایستگاه مترو از خط ۶

وی با بیان اینکه در برنامه داریم تا در ایام دهه فجر حدود ۳۰ پروژه به بهره برداری برسد. دو ایستگاه مترو از خط ۶ نیز تا پایان سال افتتاح شود. عنوان کرد: تا امروز شاهد پیشرفت ۹۶ درصدی پروژه های توسعه محلی هستیم.

شهردار منطقه ۵ به طرح «من شهردارم ۲» نیز پرداخت و گفت. از نظر تعداد رای دهنده در این طرح در رتبه دوم هستیم. امیدوارم بتوانیم مشارکت بیشتر مردم را شاهد باشیم. البته ۴۶ پروژه توسعه محلی بهره برداری شده امروز نیز ذیل ایده های مردم در طرح «من شهردارم ۱» اجرا شده است.

به گزارش شهر، در ابتدای این مراسم شهردار منطقه ۵ گفت. شهردار پایتخت تاکید دارد که پروژه ها باید سریع به مردم تحویل داده شود. در همین راستا امروز نیز ۴۶ پروژه توسعه محلی و ۴ پروژه احداثی به بهره‌برداری می‌رسد.

شریفی با اشاره به احداث بوستان انارستان گفت: این بوستان بخشی از باغات محله بود که می‌توانست به جای بوستان تبدیل به محدوده تجاری شود، اما برای شهرداری تهران اولویت نظر مردم است. به همین جهت امروز شاهد افتتاح بوستانی با وسعت یک هکتار در منطقه ۵ می‌باشیم.

همه تلاش ما بر حفظ درختان بود

شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه همه تلاش ما بر حفظ درختان بود، افزود: درختان این بوستان مثمر است و احداث آن بدون قطع حتی یک درخت انجام شده است.

وی تاکید کرد: این بوستان در این محله نیاز بود. مدت ها بود که این فضا به حال خود رها شده بود و در نتیجه آن شاهد تجمع معتادین متجاهر در این محل بودیم، اما از امروز امیدواریم بوستان انارستان محل تجمع مردم بشود و آرامش به این ناحیه برگردد.

شریفی خاطرنشان کرد: پیشرفت پروژه‌های توسعه محلی در منطقه ۵ به رقم ۹۶ درصد رسیده است، در زمینه آسفالت‌ریزی نیز منطقه ۵ رتبه اول را در مناطق ۲۲ گانه تهران دارد. از ابتدای سال تاکنون حدود ۸۰ هزار تن آسفالت در خیابان‌ها ریخته شده، تلاش ما این است در سه ماه آینده به ۱۰۰ هزار تن برسیم.

حل و پیگیری موضوعات مرتبط با آسیب‌های اجتماعی

شهردار منطقه ۵ در پایان عنوان کرد: کار دیگر ما در کنار پیشبرد عملیات عمرانی، حل و پیگیری موضوعات مرتبط با آسیب‌های اجتماعی از جمله پویش آزادسازی زندانیان زن است. در همین رابطه تا کنون به همت خیرین منطقه ۵ حدود ۲۰۰ زندانی زن غیر عمد از زندان آزاد شوند، امسال نیز در شب میلاد حضرت زهرا(س) برنامه آزادسازی بانوان زندانی برگزار خواهد شد.

به گزارش شهر؛ صبح امروز آیین افتتاح و بهره‌برداری از ۵۰ پروژه شهری در منطقه ۵ از جمله بوستان انارستان در قالب هشتادوششمین رویداد امیدوافتخار با حضور نظری معاون خدمات شهری ‌و محیط زیست شهرداری تهران، مختاری مدیرعامل سازمان‌ بوستانها و فضای سبز شهرداری تهران، شریفی شهردار منطقه ۵ و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

منبع: ایسنا

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 395226
لینک کوتاه :

۴ دیدگاه

  1. باسلام شما سهام زنده ها رانمیدید احتیاج دارن خانواده هست هیچ کدامشان سهام ندارن مال فوت شدشان مبلغی نیست عده ای را تشنه وگرفتار کردی پرداختی به کار مردها من دخترم ۵ سال پیش نوشتم هی میرم میگن منتظر دکمه تایید باشید

  2. هر چند آقای زاکانی شاید نداند که در همان مجاور شهرداری منطقه پنج و خیابان الهی یک باغ بسیار بزرگ نزدیک به هفت هکنار در زمان شهرادری آقای قالیباف تخریب شد و قرار شد آنجا را تبدیل به بوستان مادر کنند حتی تابلوی آنرا هم زدند ولی بعد از مدتی آنجا را تبدیل به مجتمع مسکونی کردند وآیا این خیانت به مردم منطقه نیست وای به روزی که این شهرک بخواهد افتتاح شود چه بارترافیکی و مشکلات زیستی دیگر را بوجود میاورد به هر این بوستان مادر متاسفانه تبدیل به بوستان آهن شد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا