واردات نهاده های دامی افزایش یافت

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: واردات نهاده باید با همین روند پیش رود چراکه کاهش ثبت سفارش منجر به نوسان قیمت می‌شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، افشین صدردادرس گفت: گرچه در مقطعی قیمت جو به ۸ هزارتومان رسیده بود. اما مجدد با روند افزایشی به ۹ هزار و ۲۰۰ تا ۹ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده است.

او از افزایش واردات نهاده های دامی خبر داد. گفت: واردات نهاده‌ها با همین روند باید پیش رود چراکه با کاهش ثبت سفارش و عرضه نهاده، قیمت افزایش می یابد.

صدردادرس با بیان اینکه عرضه محدود گوشت وارداتی به تنهایی راهکار تنظیم بازار نیست. افزود: اگر افزایش قیمت گوشت ناشی از سوداگری و سودجویی عوامل تولیدکننده و توزیع کننده بود با عرضه گوشت وارداتی بازار تنظیم می‌شد. اما این افزایش قیمت ناشی از هزینه های بالای تولید است. در کوتاه مدت برای افزایش قدرت خرید مصرف کنندگان و در میان مدت و بلند مدت برای کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری تولید فکر کرد.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک با اشاره به راهکار کاهش قیمت گوشت در بازار گفت: بنابر آمار به حدود ۶۰ میلیون نفر جمعیت کشور یارانه داده می‌شود.  این یارانه می‌تواند برای بالا بردن توان اقتصادی خانوار برای خرید گوشت، مورد استفاده قرار گیرد. براین اساس اگر گوشت داخل وارد کالابرگ شود منجر به رونق تولید خواهد شد.

زایش های پاییز نمی تواند بر افزایش جمعیت گله های مولد اثر گذار باشد

او ادامه داد: در تابستان ۱۴۰۲ به رغم افزایش واردات گوشت، قیمت تمام شده تولید داخل افزایش و کشتار در کشتارگاه‌ها کاهش یافت. این امر نشان می دهد که واردات تاثیر چندانی در بازار داخل نداشته است چراکه هنوز قیمت گوشت در سطح شهرها نسبت به مراکز کنترل شده در تهران برای مصرف‌کنندگان بالاست.

صدردادرس قیمت کنونی هرکیلو دام زنده را ۱۹۰ تا ۲۱۰ هزارتومان اعلام کرد. گفت: هم اکنون علوفه برای تغذیه دام زایش های پاییز کم است و از طرفی زایش های پاییز نمی تواند بر افزایش جمعیت گله های مولد اثر گذار باشد.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: با توجه به شرایط نامساعد بازار و کاهش قدرت خرید خانوار، دولت باید سیاست هایی در ارتباط با افزایش بهره وری تولید و ارتقای قدرت خرید مصرف کننده اتخاذ کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کشاورزی
شناسه : 395611
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا