ثبت نام اولیه بیش از بیست هزار نفر برای عمره

رئیس سازمان حج و زیارت از ثبت نام اولیه بیش از بیست هزار نفر برای سفر عمره خبرداد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، در نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت برگزار شد. سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه جهت فراهم کردن فرصت بیشتر برای آمادگی های قبل از سفر زائران ، کاروان های عمره گزاران با تاخیر به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. گفت: این تصمیم پس از مشورت با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت اتخاذ و مقرر شد. بستر لازم فراهم و با ظرفیت کامل، دوره‌های سفر عمره آغاز شود.

وی به ثبت نام اولیه بیش از بیست هزار نفر تاکنون اشاره و برنامه‌های آینده سازمان حج و زیارت برای تکمیل ظرفیت عمره در ماه‌های آینده را تشریح کرد.

دراین نشست که شماری از مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های همکار با مجموعه حج و زیارت در ارتباط با برگزاری سفر‌های حج و عمره شرکت داشتند. آقای حسینی به آغاز پیش ثبت نام حج آینده در دو هفته آینده اشاره کرد. گفت: این مجموعه آمادگی دارد تا عملیات حج را همراه با عمره پیگیری کند.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت هم با اشاره به اینکه همه کار‌ها و تصمیمات در جهت بهرمندی بیشتر زائران از این سفر‌های معنوی است. ابراز امیدواری کرد زائرانی که پس از سال‌ها چشم انتظاری و به تبع آن بالا رفتن سن در هفته‌های آینده به سرزمین وحی مشرف خواهند شد سفرآرام و خوبی داشته باشند.

زائران با مجموعه حج و زیارت به سفر‌های زیارتی مشرف می‌شوند

درادامه این جلسه، آقایان پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر، محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، سردارمحسن عقیلی فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور و نمایندگان سپاه فرودگاه‌های کشور و بانک مرکزی به برنامه‌های خود در راستای فراهم کردن تسهیلات برای از سرگیری سفر‌های عمره بعد از وقفه نه ساله و اعزام زائران ایرانی در فضایی آرام و مطلوب اشاره و تاکید کردند. با استفاده از تجارب قبلی آمادگی در این زمینه وجود دارد.

این جلسه با گزارش آقای حمید رضا محمدی معاون عتبات سازمان حج و زیارت در خصوص روند اعزام کاروان‌های زیارتی به عراق ادامه یافت.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۳۷۳ هزار نفر با کاروان‌های تحت نظارت سازمان حج و زیارت به عتبات اعزام شده اند. به رشد ۵۴ در صدی اعزام‌ها نسبت به نه ماهه مشابه سال قبل اشاره کرد.

آقای محمدی با بیان اینکه اعزام کاروان‌های زیارتی به عراق به نسبت سال‌های ۹۸ و ۹۷ به ترتیب ۵۴ و ۲۴ درصد رشد داشته است. افزود: تا ۱۶ دی ماه نیز برای حدود سی هزار نفر ظرفیت جدید ایجاد شده است و تاکنون حدود ۵۲۰۰ نفر ثبت نام کرده اند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان این جلسه، با تشکر از همراهی دستگاه‌های مرتبط و همکار با مجموعه حج و زیارت تاکید کرد. همه باید در خدمت رسانی رضایت زائر را مدنظر قرار دهیم و این بزرگترین سرمایه است که زائران با مجموعه حج و زیارت به سفر‌های زیارتی مشرف می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 395660
لینک کوتاه :

۵ دیدگاه

  1. موقعی که مابرای عمره ثبت نام کردیم سکه بود۳۰۰سیصدهزارتومان.الآن سکه ۳۰سی میلیون تومانه.ماهشتصدهزارتومان آنروزپرداخت کردیم،که نرخ امروزمیشه ۸۰هشتادمیلیون تومان.چراباید۴۴میلیون ازماپول بگیرند،چراهیچ مسئول حج وزیارت جواب مردم رانمیدهد.چرااینقدرپول ازمردم میگیریداونهم برای ده روز.روزبه روزتعدادروزهای حج کم میشود،قیمت بالا

  2. سلام، واقعا سازمان حج وزیارت خجالت نمیکشن که بعداز بیست سال که پول مردم که پانصدهزار تومن بوده سکه خرید کرده بودن الان شده بود سی میلیون حالا ۴۴ میلیون میخوان برای ثبت نام واقعا خجالت داره به نظر من هیچ کس ثبت نام نکنه تا قیمت هارو بیارن پایین چه خبره ،

  3. شما اونیایی که ۹سال تونوبت عمره موندن ومبلغ با لایی که اعلام کردید باحسرت حج از دنیا میرن و مسولیتش تصمیم گیرهای غلط و باید اون دنیا پاسخگو باشند(اونایی زایید بزرگ کنید بقیش پیش کش) و بهتره به نظرات مردم اهمیت بدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا