کمبود منابع آب کشور جبران نخواهد شد

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه کمبود آب در کشور جدی است، گفت: نباید و نمی‌توانیم به بارش‌های موجود دل خوش کنیم.

به گزارش جهان صنعت نیوز، «سحر تاجبخش» امروز (دوشنبه) در نشست خبری افزود. زمستان امسال گرمتر از حد نرمال پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان هواشناسی ادامه داد: به دلیل حدود چهار سال کم بارشی و کمبود ذخایر برف‌ها. حتی با منابع آب نرمال و فرانرمال در سال جاری، کمبود منابع آب کشور جبران نخواهد شد.

وی با یادآوری اینکه آبان و آذر امسال بارش‌های خوبی در کشور اتفاق نیفتاد، اضافه‌کرد. در این زمینه باید منابع سرزمینی را به خوبی مدیریت کرد و همچنین سناریوهای خوشبینانه و بدبینانه را در نظر داشت.

وی تصریح کرد: تغییر اقلیم امروز به یکی از مهمترین چالش‌های جهان تبدیل شده است. کشورمان یکی از متاثرترین مناطق کره زمین از این موضوع است و روند افزایش مخاطرات جوی در این حوزه را شاهدیم.

تاجبخش خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین اثر پدیده تغییر اقلیم، افزایش دما در جهان است. به طوری که سال ۲۰۲۳ گرم‌ترین سال کره زمین را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: در جریان همایش بین المللی “کوب ۲۸” در امارات، مقرر شد. کشورها روند تولید گازهای گلخانه‌ای را به حداقل برسانند. ما نیز در کشورمان باید برنامه برای رویارویی با تغییر اقلیم داشته باشیم.

منبع: ایرنا

محیط زیست
شناسه : 395678
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. سوال من اینه چراباید۷۰درصدارزچای به یه شرکت داده بشه این یعنی رانت یعنی فسادمشخصه دیگه چه افرادگنده ای پشت این هست وقتی چندبانک بزرگ کشوربه دستورعلی آبادی میلیاردی وام دادن به این شرکت مشخصه چه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا