حماس: آماده پذیرش آتش بس هستیم

یکی از مقامات ارشد حماس از آمادگی این جنبش برای پذیرش آتش بس در صورت تحقق شرایط خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، جنگ ۷۴ روزه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع در غزه تاکنون نزدیک به ۲۰ هزار غیرنظامی را به کام مرگ کشانده است. از آنجا که ۲۰ تن از اسرای صهیونیست نیز در توحش این رژیم در غزه جان خود را از دست داده‌اند. فشار‌ها بر دولت نتانیاهو به منظور پذیرش مذاکرات برای تبادل اسرا با حماس افزایش یافته است. موضوعی که جنبش حماس برای آن شروطی دارد.

به گزارش الجزیره، قاضی حامد، یکی از مقامات ارشد حماس امروز (چهارشنبه) اعلام کرد. دیدگاه حماس این است که خشونت علیه غیرنظامیان به پایان برسد. اما ما به دنبال توقف دائمی تخاصم هستیم نه یک گام موقت که در پس آن رژیم صهیونیستی حملات بیشتری در غزه انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: اگر اسرائیل کارزار جنگ تمام عیار خود علیه غزه را پایان بخشد، حماس می‌تواند به یک مصالحه بزرگ پایبند باشد.

اکنون زمان آتش بس در غزه نیست

این مقام ارشد حماس در ادامه از عدم اعتماد این جنبش به جنبش فلسطینی فتح و تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس خبر داد. گفت: تشکیلات خودگردان نتوانست طی سال‌ها منازعه، کمک کافی در این زمینه کند. با این حال، ما آمادگی داریم با تشکیلات خودگردان وارد مذاکره با هدف برای داشتن یک دولت و یک سیاست واحد فلسطینی شویم.

گرچه مقامات حماس توقف حملات اسرائیل را پیش شرط مذاکرات عنوان کرده‌اند. اما مقامات کابینه راستگرای دولت نتانیاهو به دنبال گرفتن بیشترین امتیاز در قبال آتش بس موقت غزه هستند.

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت رژیم صهیونیستی امروز در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: اکنون زمان آتش بس در غزه نیست بلکه اکنون زمان قاطعیت نظامی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سیاسی
شناسه : 396264
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا