دلیل به تعویق افتادن حج عمره اعلام شد

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت دلیل به تعویق افتادن اعزام زائران به عمره مفرده را اعلام کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، از ۲۲ آذرماه ثبت‌نام از متقاضیانی که در سال ۱۳۸۷ نزد بانک‌های ملی و ملت ودیعه‌گذاری کرده بودند. برای اعزام به عمره مفرده آغاز شد تا پس از ۸ سال زائران ایرانی بتوانند برای زیارت عمره راهی سرزمین وحی شوند.

اما برخلاف برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اعزام نخستین کاروان از ۲۸ آذر ماه به ۱۳ دی ماه موکول شد.

غلامرضا رضایی؛ معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت درباره این موضوع اظهار کرد: با توجه به کم بودن آمار ثبت‌نام‌شدگان در کاروان‌های روز‌های نخستِ شروع عملیات اعزام، به نظر می‌رسد متقاضیان فرصت بیشتری برای هماهنگی و برنامه‌ریزی نیاز دارند. به همین دلیل برای ایجاد این فرصت، آغاز پرواز‌های عمره از ۲۸ آذر به ۱۳ دی ماه تغییر کرد.

وی ادامه داد: سازمان حج و زیارت در دو مرحله، اولویت‌های یک تا ۴۰۰ را فراخوان کرد. اما در صورت وجود ظرفیت‌های خالی، از امروز اولویت‌های بعدی نیز اعلام خواهد شد.

تکمیل اطلاعات ثبت‌نام و انتخاب کاروان

به گفته معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت، در این مرحله نیز مانند مراحل قبل، اولویت ثبت‌نام با کسانی خواهد بود که زودتر نسبت به تکمیل اطلاعات ثبت‌نام و انتخاب کاروان و همچنین واریز وجوه اقدام کنند.

اعزام زائران تا ۱۰ اسفندماه و پیش از ماه مبارک رمضان ادامه دارد. در این مدت ۷۰ هزار نفر را در قالب ۵۷۰ کاروان اعزام خواهند شد. مدت سفر نیز ۱۰ روز است که ۵ روز آن در مکه و ۵ روز دیگر در مدینه منوره سپری خواهد شد.

در عمره امسال ۱۰ گروه قیمتی تعیین شده که نسبت به کیفیت هتل متغیر است. کمترین قیمت با همه خدمات ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و بیشترین قیمت با همه خدمات ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

منبع: تسنیم

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 396274
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. ثبت نام حج توشهرخودمه
    یامحله خودمه:نه عربستان
    توخیابون نزدیک خودم هست
    مردم نون شب ندارن میگید ثبت نام
    هرمسلمان زیارت:تومحله خودشه وسلام
    نه عربستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا