دعوا در جاده مخصوص بالا گرفت

به گزارش جهان صنعت نیوز، پس از آنکه طی چند هفته‌ گذشته بازار خودرو شرایط نسبتا آرامی را سپری می‌کرد، دوباره با اظهارنظرهای متناقض شاهد التهاب نسبی و نوسان قیمت خودرو در بازار بودیم.

ابتدا منوچهر منطقی، معاون وزیر صمت اعلام کرد که در سند جدید خودرو که قرار است تا پایان سال ابلاغ شود، شورای رقابت تغییر جایگاه خواهد داد و به نقش تنظیم گری و نظارت ارتقا پیدا می کند.

این اظهار نظر معاون وزیر صمت را می‌توان به تعبیری آزاد سازی قیمت کارخانه‌ای خودرو و پایان قیمت گذاری خودرو دانست؛ موضوعی که می‌تواند خروج خودروسازان از زیان انباشته، بهبود کیفیت و البته افزایش عرضه را به همراه داشته باشد.

با این وجود سخنگوی شورای رقابت در واکنش به اظهارات منطقی گفت: آسیب شناسی وضعیت بازار خودرو در در این شورا در جریان است. تا تصویب و اعلام این شورا، هیچ تغییری در نحوه مدیریت این بازار انحصاری اتفاق نمی افتد. با گمانه زنی نباید موجب التهاب بازار شد.

بنابراین به نظر می‌رسد که اختلاف نظر میان وزارت صمت و شورای رقابت نه تنها باقی مانده بلکه شدید‌تر شده است؛ از یکسو وزارت صمت بر این باور است که آزادسازی قیمت خودرو در نهایت منجر کاهش تقاضا سوداگرانه و در نتیجه کاهش قیمت‌های در بازار آزاد خواهد شد. اما در نقطه مقابل شورای رقابت همچنان بر ادامه سیاست قیمت گذاری دستوری پافشاری می‌کند؛ سیاستی که طی چند سال نتیجه جز کاهش عرضه، افت محسوس کیفیت و البته التهاب بازار ثمره‌ای نداشته است.

اخبار برگزیدهخودروویدئو
شناسه : 396299
لینک کوتاه :

۵ دیدگاه

  1. اریسان۲ چطور استاندارد گرفته؟؟خروجی اگزوز وسط ماشین قرار داره و در هنگام دنده عقب بسیار آسیب پذیره.؟؟.تد ده ماه چهار عدد دستگیره بیرونی تعویض کردم؟؟.سرویس روغن ۱۵۰۰۰۰۰تومان!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا