مشکل سامانه ثبت نام عمره مفرده چه بود؟

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: سامانه ثبت نام عمره مفرده در شرایط پایدار قرار دارد و ثبت نام متقاضیان در حال انجام است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، غلامرضا رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت. در پاسخ به پرسشی درباره اختلال سامانه ثبت نام عمره مفرده اظهار کرد. قبلاً برنامه‌ریزی اولیه و پیش‌بینی در خصوص زمان آغاز اعزام زائران بر این اساس بود. نخستین پرواز در تاریخ ۲۸ آذر ماه به عربستان اعزام شود. اما به دلیل استقبال کم زائران برای حضور در گروه‌های اول مبین این مسئله مطرح شد. متقاضیان به فرصت بیشتری برای انجام برنامه‌ریزی و هماهنگی این سفر نیاز دارند. برخی دیگر نیز تمایل دارند این سفر را به صورت خانوادگی انجام دهند بنابراین باید زمان بیشتری به آن‌ها داده شود.

وی ادامه داد: بنابراین بر اساس درخواست‌های مکرر متقاضیان، مقرر شد. زمان آغاز سفر‌های عمره از ۱۳ دی ماه برنامه‌ریزی شود، اما این امر تأثیراتی در روند کلی ثبت‌نام‌ها ایجاد کرد.

معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت تصریح کرد: بعد از برنامه‌ریزی برای ثبت‌نام و تاریخ تشرف، زائران گروه‌بندی کرده و فیش تهیه می‌کنند؛ طبیعتاً برنامه‌ریزی برای دریافت روادید، بلیت هواپیما، تغذیه زائران، هتل‌ها، حمل و نقل و … نیز در ادامه روند ثبت نام صورت می‌گیرد، اما با توجه به جا‌به‌جایی زمان در اعزام نخستین گروه زائران مشکلاتی ایجاد شد.

مدیریت سیستمی سامانه عمره

وی خاطرنشان کرد: باید همه ظرفیت‌های جدید و گروه‌بندی‌های استانی و سایر برنامه‌ریزی‌های اجرایی که در جدول درج شده بود به علت این تغییر زمانی از ۲۸ آذرماه به ۱۳ دی ماه تغییر می‌کرد تا تخصیص‌های جدید و گروه‌بندی‌های تازه صورت گیرد که این امر به سرعت توسط کارشناسان و دست‌اندرکاران سازمان حج و زیارت صورت گرفت.

رضایی افزود: مدیریت سیستمی سامانه عمره برای ایجاد گروه‌بندی‌های جدید و جابه‌جایی گروه‌های گذشته با درایت و دقت انجام پذیرفت، اما این جابجایی اطلاعات و درج آن در تاریخ‌های جدید به معنای اختلال در سامانه نیست.

وی افزود: سامانه در حال حاضر در شرایط پایدار است و تمامی تغییرات در زمان پرواز‌ها که موجب سایر تغییرات در چیدمان و گروه‌بندی اقدامات بوده، در حال انجام است و دفاتر خدمات زیارتی در سراسر کشور در کنار سازمان حج و زیارت در خدمت متقاضیان هستند و رفع مشکلات احتمالی در سامانه را پیگیری می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 397285
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا