تهران در انتظار فاجعه تاریخی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اگر در تهران زلزله‌ای رخ بدهد، این زلزله فاجعه سال و روز نخواهد بود، گفت: زلزله در تهران می‌تواند فاجعه تاریخ باشد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مهدی چمران در جریان دویست‌و‌سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران که صبح امروز، سه‌شنبه، با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، پیرحسین کولی‌وند رئیس جمعیت هلال احمر و جمعی از معاونین و مدیران شهری شهرداری تهران در قالب امضای تفاهمنامه سه‌جانبه شورای شهر تهران، شهرداری تهران و جمعیت هلال احمر، برگزار شد، اظهار کرد: امروز پنجم دی ماه سالگرد زلزله بم است، زلزله‌ای که بیش از ۳۰ هزار از هموطنان ما جان خود را از دست دادند که در ادامه این زلزله، زلزله‌های دیگری در اردبیل، کرمانشاه، خرم‌آباد، لرستان و… به وقوع پیوست و خساراتی را به بار آورد.

وی با بیان اینکه “هر روز ما در کشور شاهد زلزله هستیم”، گفت: این موضوع برای تهران نیز مستثنی نیست و ما شاهد زلزله در تهران نیز بوده‌ایم و اگر زلزله در تهران به‌صورت قوی رخ بدهد جمع کردن‌ آن سخت و تبعات آن بسیار وحشتناک خواهد بود.

چمران با ابراز اینکه زلزله تهران را نمی‌توان زلزله سال یا روز عنوان کرد، گفت: زلزله تهران فاجعه تاریخ خواهد بود. خدا کند این اتفاق نیفتد. البته ما نیز باید به‌سمت مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و سایر تأسیسات شهری برویم تا در مقابل زلزله تهران شرایط بهتری را داشته باشیم.

مهدی بابایی؛ رئیس کمیته ایمنی شورا نیز به امضای تفاهمنامه سه‌جانبه شورای شهر تهران، شهرداری تهران و جمعیت هلال احمر پرداخت. وی افزود: این اقدام بسیار خوبی است. آن را به فال‌نیک می‌گیریم و می‌تواند در حوزه‌ آموزش همگانی مؤثر باشد.

سالگرد زلزله بم

وی با اشاره به پنجم دی ماه سالگرد زلزله بم گفت: در این زلزله ۳۰ هزار نفر از هموطنان را از دست دادیم.

بابایی گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم در راستای تحقق شهر ایمن و آماده، موضوع آموزش همگانی است. مسئولیت این بر اساس قوانین و مقررات به جمعیت هلال احمر سپرده شده است. این مجموعه تلاش می‌کند اقدامات خوبی را انجام بدهد. اما به هر حال نیاز به هم‌افزایی مدیریت شهری در این بخش دارد.

عضو شورای شهر به هم‌افزایی مدیریت شهری و همکاری و همراهی با جمعیت هلال احمر اشاره کرد. او گفت: این مسئله می‌تواند منجر به افزایش سرعت آموزش همگانی شود و بسیار مهم است و آموزش مربیان تخصصی می‌تواند ما را در امر آموزش کمک کند.

وی بیان کرد: بر اساس تفاهمنامه امضاشده فی‌مابین شهرداری تهران و شورای شهر تهران و شهرداری سالیانه هزار نفر از مربیان آموزش‌های لازم را در حوزه امدادرسانی خواهند دید. او گفت: این افراد می‌توانند این آموزش‌ها را به شهروندان منتقل کنند. تمام این موارد در راستای پویش شهر ایمن و آماده خواهد بود.

تسنیم

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 397488
لینک کوتاه :

۱۸ دیدگاه

  1. قرار است فاجعه ی برزگ برای تهران اتفاق بیوفتد وای وایی😱😲
    حالا چرا برای اینکه سایتتون بازدید بخوره به مردم تلقین بد میکنین اولا چرا از فعل خبری استفاده میکنین😒 دوما خدا نکنه به حق امام زمان

  2. خوب اگه قراره بفکر مردم باشید دیگه چرا همش دست رو دست میکنید فقط وحشت و دلهره ایجاد میکنید دوباره می‌ره واسه سال بعد اگه میخواهید حرکتی بزنید خوب بسم الله
    از همون زلزله بم اگه اقدام کرده بودید پنجاه درصد ساخت و ساز تهران الان ایمن بود واقعا جای تأسف داره

  3. کاش این آقا برادر آن عزیز بزرگوار شهید دفاع مقدس نبود. آن زمان که بر خلاف همه ی موازین قانونی و فقدان موازین فردی برای شهردارشدن در شهردار پوپولیست فعلی نبود ایشان را به مقام شهرداری پایتخت انتخاب نمی کردند، شاید انسان لایق و با تحربه و واجد موارد قانونی انتخاب میشد اکنون ایشان این صحبت های وحشت آور را نمی کردند. افسوس، افسوس.

    1. مسعولین اصلا نگران نباشند چون یا خانواده‌ها خارج از کشوروخارج از تهران در ویلاهای شخصی یا در غیر سازه‌های مدرن ضد زازله برای خودشون هم لنگروزخوبه هم ویلا هم خان ضدزفزله مسکن مهر تف مالی مال مردم ؟

  4. سلام مجبورم تیتر بار بگویم ۱-مانند سال ۸۹ و ۹۰ چرا هرلس افکنی ۲- قرار است آب گل آلود شود برای زمینخواران ؟۳- از سال ۸۹ به بعد غیر از مطالعات دروغین ژاپنی ها و ترکیه ها و برخی استادان دانشگاهها که کاسب بودند چه کردید ؟ ۴ – غیر از احداث ۲۰ مورد (اسکان موقت ) در پارکهای شهرکه کامل بودند و سالنهای چند منظوره که اکنون انبار اسقاط شهرداری است چه کردید ؟ ۵ – چرا و به چه دلیل برای مقاوم سازی ساختمانهای حتی دولتی و چند طبقه تکلیف نمی کنید با استفاده از دانش روز (LRB ) و دیگر کاهنده های قدرت زلزله بصورت جهادی عمل شود ۶= جنابان خدا نکند اتفاق بیفتد آنگاه میخواهید بگویید ما گفتیم و عمل نکردند لطفا حالا که سالگرد زلزله بم بهانه گفتار پیدا کردید و گفتید پیش ملت و خدای ملت مسئول هستید اگر عمل نکنید

  5. سلام چرا موقع کوچکترین لرزش و حتی مانور ها ابتدایی اصول و اقدامات مانند قطع اتوماتیک گاز و برق بخصوص جایگاههای سوخت که در آن حالت بخاطر مخاذن قدی ترین انفجار و آتش سوزی را همراه دارد قطع نمیشود و چرا پلیس با این نیرو کلیه گذرهای فرعی ورودی به بلوار ها و اتوبانها را نمیبندد و چرا اتوبسرانی تما اتوبوسها را به گذر های اصلی منتقل نمیکند و اتوبوسها و مترو تمام مسیرها را یک طرفه و در جهت خروج از شهر هدایت نمکند و …..

  6. چرا از قویترین کشور دنیا یعنی ژاپن هم برای مقاوم سازی و هم آموزش و مدیریت بحران استفاده نمی کنید.
    بدون تردید دولت های ما توانایی و سواد درایت اینکار رو نداره . پس تا دیر نشده ، از سعی و خطا، آن هم بدون تعهد دست بردارید.

  7. قبل از این که از زلزله بمیریم ،از بی آبی هلاک می شویم ،مگر چشمتان کور شده است و کاهش بی سابقه فشار آب تهران را نمی بینید؟ یا می بینید و برایتان اهمیتی ندارد .‌‌وای اگر از پی امروز بود فردایی .

  8. باسلام اگه آمدن زلزله توتهران فاجعه بارهست!پس چراتمام امکانات روبردین تهران وشهرستانهارومحروم کردین نمونه اش شهرجدیدهشتگردهیچ امکاناتی نداره ساکنین هرروزبایدبیان تهران برای کاروبرگردن این مسیرپرترافیک.
    چراچندتاازاین ارگانای دولتی رونمیبرین اینجورشهرهای تازه تاسیس که تهران هم خلوت میشه
    فقط گرون میکنید قشرمتوسط وضعیف روازپایتخت فراری میدیدفکرکارشون هستید؟
    خیرنیستید!
    ………حرف حق زیاده کو گوش شنوا
    امیدی ازشمامسئولین که نیست حداقل مردم ناامیدنکنید. خداوندبه مسئولین خیرخواه عمل کننده پاداش صدچندان عنایت کنه آمین

  9. همه این سهل انگاری ها به مدیریت ضعیف شما مسئولین ربطداره چه در زمان شما یا قبل از شما وقتی جای قبلی مسئولیت قبول میکنید یعنی همه چیز رو میدونید
    فعلا که شهرداری به فکر نصب بنر و تعویض اسم خیابون ومحله ها هست

  10. به شخصه برام ثابت شده که فقط به فکرپر کردن جیب خودشونو اقوامشان هستن جون مردم که براشون ارزشی نداره اتفاقی بیفته.. تودوران کرونا کاملا برام مشخص شد توزلزله ها وسیل های این چندسال هم همینطور

  11. وقتی عمق فاجعه رومتوجه میشید که یکروز کارت شناسایتونو بزارید منزل باماسک ویه پرونده بگیرید دستتون برید برای انجام کارهای شهرداری اونموقع میبینیدکه تنهاچیزی که کارشوفعلا مفید و بدون کاستی انجام میده اونم فعلا پلههای ادارات،شما برادر بیییییخبری از وضعیت اداراتت که وظیفه ی وجدانی و انسانیتونه که بهش رسیدگی کنی،نزاریدتروخدا مملکت ازاین خرابتر بشه،الان دیگه جهاداکبر میخواد،یا علی بگو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا