تناقض در اعلام آمار واردات خودرو؛

رییس سازمان توسعه تجارت: در مجموع بیش از ۸ هزار خودرو وارد کرده‌ایم

درحالی که گمرک آمار واردات قطعی انواع خودرو را در ۹ ماهه امسال ۴ هزار و ۳۸۶ دستگاه اعلام کرده است. رئیس سازمان توسعه تجارت میزان واردات خودرو از بنادر را ۸ هزار خودرو اعلام کرده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، روز گذشته گمرک ایران اعلام کرد که واردات قطعی انواع خودرو سواری در ۹ ماهه سال جاری ذیل ردیف تعرفه ۸۷۰۳ به تعداد ۴ هزار و ۳۸۶ دستگاه و به ارزش ۸۶ میلیون و ۴۷۸ هزار دلار بوده است. اما امروز ۶ دی ماه مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در مجموع بیش از ۸ هزار دستگاه خودرو وارد بنادر کشور شده است. از این تعداد حدود ۴۵۰۰ دستگاه خودرو نیز از گمرکات مختلف ترخیص شده است.
داده‌های اعلام شده در حالی که پیش از این گمرک از ورود خودروهای وارداتی به محوطه گمرک خبر داده بود، اما ظاهرا خودروهای وارد شده به دلیل مشکل تخصیص ارز به سرزمین اصلی وارد نشده بودند. کندی در روند واردات خودرو هفته گذشته وزیر صمت را برای اعلام دلایل آن به مجلس کشانده بود.

۳۵۰۰ نفر از متقاضیان خودروهای وارداتی انصراف دادند

به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت از اواخر سال گذشته حدود ۳۴ هزار نفر در سامانه مرتبط با فروش خودرو وارداتی ثبت نام کرده بودند که پس از مدتی تعدادی از این متقاضیان انصراف دادند. او به تسنیم گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از متقاضیان در این مدت از دریافت خودرو خارجی انصراف داده‌اند و مبالغ واریزی نیز به حساب آن‌ها عودت داده شده است.

به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت، هم اکنون حدود ۲۲ هزار نفر در سامانه فروش خودرو وارداتی همچنان به عنوان متقاضی خرید این خودرو‌ها حضور دارند. حدودد ۷ هزار و ۵۰۰ متقاضی نیز به صورت قطعی خودروی وارداتی خود را از طریق سامانه انتخاب کرده‌اند.

رئیس سازمان توسعه تجارت در پاسخ به برخی ابهامات در خصوص طولانی شدن مرحله شماره گذاری تاکید کرد: در این مرحله موضوعاتی مثل ارائه مجوز اسقاط، مجوز محیط زیست در حوزه رده انرژی و در نهایت بازدید فیزیکی باید طی شود. برخی واردکنندگان معتقدند این مرحله حداقل به یک ماه زمان نیاز دارد. این درحالی است که برای برخی واردکنندگان این مرحله طرف مدت دو هفته نیز به اتمام رسیده است.

نیمی از خودروهای وارداتی پلاک شده است

ضیغمی با اشاره به اینکه حدود هزار دستگاه خودرو عمدتا متعلق به یکی از شرکت‌های اصلی واردکننده خودرو تا هفته گذشته پلاک شده است، گفت: حدود نیمی از خودرو‌های ترخیص شده از گمرکات، شماره گذاری و اصطلاحاً پلاک شده است.

او همچنین با اشاره به اینکه هنوز مهلت قانونی اولیه تحویل خودرو به متقاضیان به پایان نرسیده است، در خصوص نحوه و شرایط نهایی تحویل این خودرو‌ها به افرادی که تکمیل وجه کرده‌اند اطلاع رسانی خواهد شد.

خودرو
شناسه : 397754
لینک کوتاه :

۵ دیدگاه

  1. باسلام به نظر من و خیلی از همکاران نانوایی اگر ارد یارانه ای برداشته شود بین نانوایی ها رقابت ایجاد شده وقطا از قاچاق ارد جلوگیری شده و کیفیت نان بهتر خواهد شد

  2. ماشاالله همه تحصیل کرده اند یک قانون بگذارند وبه زور هم که شده مقاوم سازی را اغازکنند وبه ساختمانهایی که مجوز ندارند اجازه ساخت وساز ندهنداین که چه کنم ندارد تا دیرنشده از فردا در کل کشور شروع کنند که فردا دیر است نگویید که نمی دانستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا