۲ خودروی محبوب ایران خودرو حذف شدند

بررسی اطلاعات منتشر شده در سایت کدال ایران خودرو نشان می دهد این خودروساز تا پایان آذر سال جاری تولید خانواده پژو را به نسبت مدت مشابه با سال گذشته کاهش داده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، تولید تجمعی خانواده پژو تا پایان پاییز ۱۴۰۲ به نسبت پاییز ۱۴۰۱ به افت حدود ۱۹درصدی روبرو شود. این میزان افت بی ارتباط به از رد خارج کردن برخی خودروهای حاضر در سبد محصولات گروه پژو نیست.

آبی های جاده مخصوص تا پایان شب یلدای ۱۴۰۲ در مجموع تولید حدود ۲۰۹ هزار دستگاه انواع پژو را در خطوط تولید خود نهایی کردند. اما در شب یلدای سال گذشته تعداد خودروهای تولیدی با برند پژو در برنامه تولید ایران خودرو عددی نزدیک به ۲۵۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه را نشان می داد.

مدیران ایران خودرو به دنبال این هستند تا برخی خودروهایی که سالهاست در سبد محصولاتی خود دارند را حذف کنند. خودروهایی مانند پژو ۲۰۶ و خانواده پارس در سر لیست حذفیات این شرکت خودروساز قرار دارند.

ایران خودرو سال جاری هیچ پژو ۲۰۶ تیپ دو را در خطوط تولید خود تکمیل نکرده است این در حالیست که هنوز خبری از برگزاری مراسم بدرقه این خودروی پرطرفدار به موزه نیست.

آبی های جاده مخصوص از حذف خانواده پژو پارس و جایگزینی سورن پلاس با موتور XU7P با پژو پارس خبر داده اند. البته هنوز مشخص نیست قرار است تمام اعضای خانواده پژو پارس به موزه می روند یا همچنان برخی از مدل ها در سبد محصولاتی ایران خودرو باقی می ماند.

بررسی قیمت محصولات پژو در بازار

ایران خودرویی ها با توجه به افت تولید گروه پژو، تعداد کمتری از این خودروها را نیز فروخته است. آن طور که اطلاعات منتشر شده در سایت کدال نشان می دهد. آبی های جاده مخصوص طی ۹ ماهی که از سال جاری گذشته است در مجموع حدود ۲۱۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع پژو را برای متقاضیان فاکتور کردند. این تعداد فروش در شرایطی اتفاق افتاده است که در مدت مشابه سال گذشته خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص نزدیک به ۲۷۳ هزار و ۳۰۰ دستگاه از محصولات خود با برند پژو را روانه بازار کرده بود.

بنابراین شاهد افت حدود ۲۲ درصدی در فاکتور کردن پژو از سوی ایران خودرو هستیم.

این کاش تیراژ فروش بازار خودرو را ترساند. بررسی قیمت محصولات پژو در بازار نشان می دهد در پاییز سال جاری قیمت پژو پارس سال با موتور XU7P رشدی حدود ۶ درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد. این خودرو پُرطرفدار در آخرین روز آذر امسال با قیمتی حول و حوش ۵۲۰ میلیون تومان خرید و فروش شد. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو نیز طی سه ماهه سوم سال جاری حدود ۵.۵ درصد رشد را به خود دیده است. این خودرو در پایان آذر ۱۴۰۲ با قیمتی حول و حوش ۴۸۵ میلیون تومان در دسترس خریداران قرار داشت. پژو ۲۰۷ با گیربکس اتوماتیک (MC) نیز رشدی حدود ۶ درصدی را در بازه زمانی یاد شده تجربه کرده است. این محصول ایران خودرو با گیربکس اتوماتیک نیز در شب یلدا با قیمتی نزدیک به ۷۵۰ میلیون تومان داد و ستد شد. پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی و فرمان برقی نیز رشدی حدود ۱ درصدی را در پاییز ۱۴۰۲ به خود دید.البته این میزان رشد کمترین رشد در میان پُرتقاضاهای پژو در بازار است. بنابراین به نظر می رسد بازار محصولات پژو با توجه به افت تیراژ عرضه رنگش پریده استو پیش بینی می شود هر چه به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم این وضعیت در بازار پژو تشدید شود.

منبع: اقتصاد نیوز

خودرو
شناسه : 397845
لینک کوتاه :

۳ دیدگاه

  1. همه این حرفها دروغی بیش نیست.شرکتهای خودرو ساز که استاد تغیرات چراغن که با افزودن یک چراغ روز به خودروها ۵۰ میلیون به قیمت افزایش میدن بعد شما از کاهش حرف میزنی. وای به روزگارتان در روز حساب و کتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا