تعرفه بالای صادرات پیاز؛ زحمت کشاورزان نابود می شود

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی خواستار برداشته شدن تعرفه صادرات پیاز شد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: حدود ۵۰۰ هزار تن پیاز تولید شده و اکنون در انبارهای کشاورزان در حال نابودی است. تعیین تعرفه برای صادرات پیاز قابل قبول نیست. قیمت پیاز قرمز گران شده است. اما قیمت پیاز زرد کیلویی ۷۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان است. در حالی که هزینه تولید هر کیلو پیاز برای کشاورز ۱۲ هزار تومان می‌باشد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به خاطر تعرفه‌گذاری برای صادرات پیاز اکنون این محصول بر روی دست کشاورزان در حال نابودی است. انتظار می‌رود این تعرفه برداشته شود. کشاورزان بتوانند پیاز تولیدی خود را صادر کنند. شاهد نابودی زحمات و دسترنج خود نباشند.

ایسنا

کشاورزی
شناسه : 398500
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

  1. سلام تعرفه صد در صد و عدم صادرات از سوی و از سوی دیگر دقیقا سال دیگه نمیکارند چون امسال شدید ضرر کردن بعد باز پیاز خیلی گران می‌شود بعد سال بعد بیشتر می‌کارند و چون بازار صادرات را با این تعرفه از دست میدهند این تسلسل باطل ادامه دارد پیاز یک محصول مناسب برای کشت در بین اشجار در اراضی باغی است که اگر تنش بازار فروش آن تنظیم مناسبی شود و کاهش یابد در رشد تولیدات کشاورزی تاثیر گذاری خواهد داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا