آب تهران قرمز شد

عضو شورای شهر تهران گفت: وضعیت آب در تهران به هیچ عنوان مطلوب نیست و مجموعه‌های دولتی باید بیشتر از مردم صرفه جویی در مصرف آب را رعایت کنند و مردم نیز باید صرفه جویی کنند تا از بحران ناشی از کمبود بارندگی خارج شویم.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مهدی پیرهادی در دویست و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در قالب تذکری، گفت: از سال ۱۳۹۰ آبفا از ۲۸ درصد از آبهای زیرزمینی استفاده می کرد. اما در سال ۱۴۰۱ و امسال این میزان به بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است. وضعیت آب در تهران به هیچ عنوان مطلوب نیست.

وی گفت: مجموعه‌های دولتی باید بیشتر از مردم صرفه جویی در مصرف آب را رعایت کنند. او افزود: مردم نیز باید صرفه جویی کنند تا از بحران ناشی از کمبود بارندگی خارج شویم.

پیرهادی: باید به سمت کاشت گونه های کم آب بر برویم. وی تأکید کرد: متأسفانه در استفاده از وسایل کاهنده مصرف آب توجه کافی صورت نگرفته است. از سویی دیگر استفاده بیش از حد از منابع آب زیرزمینی منجر به افزایش فرونشست ها شده است.

جانباختگان آلودگی هوا بیشتر از جنگ

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه به ما می گویند چرا به این اندازه در مورد آلودگی هوا صحبت می کنم و باید سکوت کنم، گفت: بیش از ۲۷ هزار نفر در کشور و ۶۳۹۸ نفر در تهران در طول یک سال به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست داده اند. اگر به همین منوال پیش برویم تعداد جان باختگان به دلیل آلودگی هوا از شهدای هشت سال دفاع مقدس پیشی خواهد گرفت.

وی ادامه داد: اجرای استانداردهای سوخت را نمی توان به سال ۱۴۰۷ موکول کرد. اما وزارت نفت نامه‌ای تنظیم و اعلام کرده که این استانداردسازی تا سال ۱۴۰۷ به تأخیر بیفتد. تا چه زمانی باید استانداردسازی با تأخیر مواجه شود؟

ایسنا

محیط زیست
شناسه : 398542
لینک کوتاه :

۷ دیدگاه

  1. با کم مصرف کردن نهایت ۲ماه دوام می اورید
    بعدش میخواهید چه کنید؟

    بهتر است مبلغ اب را چندین یرابر کنید تا ظلمتان در حق مردم کامل شود
    بلکه فرجی شود

    1. وقتی همه کشور بدون هیچ قانون بازدارنده ای مهاجرت دائمی میکنن به تهران این حداقل مشکلیه که باید بوجود بیاد .
      تو این پنج سال بالای ده میلیون مهاجر به تهران اضافه شده این چه وضعیه

  2. یکی از بدترین معضلات دولت های ما عدم توجه به کمی آب است که با امید به فصول باران آور و نماز باران انتظار رفع آن را دارند.ولی شوخی نداریم همچنان که برای غنی سازی اورانیوم دست و پا زده میشود بهتر است برای آب هم کارهای عملی و اجرایی انجام بشه. چون این بدبختی اگر در سطح ملی خود نمایی کند علاوه بر تنش در مردم بر کشاورزی و صنعت تاثیر مخرب خواهد گذاشت .ووووو

  3. این نشان خداوند بزرگ و متعال بر شما فرعونیان شیطان پرستی است که خداوند بی همتا را فراموش کرده و به دنیا پرستی روی آورده اید و مالک زمین شده اید و روز به روز به جای اینکه از خداوند متعال بترسید و توبه کنید و از گرانی و تورم بکاهید ، بر آن می افزاید وای به حال شما که به این راحتی به آیات قرآن کفر میورزید که می فرمایند: ای فرعونیان شما حتی مالک پوست خرما هم نیستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا