در حاشیه جلسه هیات دولت؛

توضیحات جدید منظور درباره افزایش قیمت بنزین

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای قیمت بنزین باید در یک سطح قانونگذاری تصمیم گیری شود و شورای سران قوا برای مسایل اضطراری تصمیم گیری می‌کند.

به گزارش جهان صنعت نیوز،  داود منظور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: پیشنهادات کمیسیون های تخصصی مجلس در خصوص لایحه بودجه به کمیسیون تلفیق می‌رود و سپس در صحن علنی مطرح می شود.

وی افزود: افزایش قیمت ها رابطه متقابل با دستمزدها دارد وقتی دستمزدها افزایش می یابد اعم از بخش های دولتی و غیر دولتی، خود به خود در قیمت ها هم منعکس می شود بنابراین بین اینها باید تعادل ایجاد کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد: دنبال آن هستیم تا قیمت ها را به روند بلندمدت برگردانیم.

منظور ادامه داد: با توجه به اینکه افزایش هزینه ها را شاهد بودیم، باید افزایش دستمزدها را هم داشته باشیم.

وی بیان کرد: تصمیم ارزی اخیر عراق به تنظیم‌گری جدید بوده و وزارت صمت هم بر اساس این سیاست‌ها، تبادلات را تنظیم‌گری می کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: برای ۳ ماه آخر سال تصمیم گرفتیم تا تخصیص منابع به پروژه‌های عمرانی سرعت بگیرد.

منظور خاطرنشان کرد: لایحه بودجه ۱۴۰۳ دوقسمتی است و در حال آماده سازی بخش دوم هستیم تاکنون ۸ جلسه برای تنظیم بخش دوم داشته ایم در روزهای آینده وارد مذاکره با وزرا می شویم.

وی یادآور شد: موضوع قیمت بنزین باید در یک سطح قانونگذاری تصمیم گیری شود و شورای سران قوا برای مسایل اضطراری است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: سامان دهی بازار انرژی نیاز به سیاست پایدار دارد و در سطح رابطه دولت و مجلس باید پیش بینی شود.

منظور ادامه داد: افزایش قیمت سوخت باید در منابع هدفمندسازی یارانه ها پیش بینی شود آنچه ما در این لایحه دیده ایم، ۱۰ درصد افزایش منابع هدف مندی است اما درباره ترکیب آن تصمیم نگرفته ایم، در بحث سیاست قیمتی سوخت در لایحه بودجه، تصمیمی نگرفته‌ایم.

ایرنا

اقتصاد کلاننفت و پتروشیمی
شناسه : 399280
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا