وزیر کشور پاسخ داد؛

چینی ها از دریاچه ارومیه لیتیوم برداشت می‌کنند؟

وزیر کشور شایعه برداشت لیتیوم از دریاچه ارومیه توسط چینی‌ها را تکذیب کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، احمد وحیدی صبح امروز -چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲- در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که شایعاتی مبنی بر برداشت لیتیوم از دریاچه ارومیه توسط چینی‌ها وجود دارد، تصریح کرد: همانطور که گفتید اینها شایعات است. چنین چیزی تایید نمی‌شود.

وی درباره اقدامات برای جلوگیری از حمله‌های تروریستی در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: ما با پاکستانی‌ها هم صحبت داشتیم. امیدواریم بتوانند پایگاه‌های نیروهای تروریستی را در خاک خودشان از بین ببرند و این مزاحمت را بردارند.

وحیدی درباره آخرین وضعیت تروریست‌های حمله به پایگاه پلیس در راسک و پیگیری از طریق پاکستان گفت: به هر حال جمهوری اسلامی مصمم است که این ناامنی شدید را که گه‌گاهی در مرزها ایجاد می‌شود ازبین ببرد. تلاش جدی صورت گرفته. امیدوارم که دستگاه‌ها بخشی از اینها را بتوانند داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی درباره غیرفعال شدن کارت بانکی برخی از اتباع در بانک‌های صادرات، سپه و ملت، بیان کرد: من الان باید این گزارش را بررسی کنم و بعد جواب قطعی بدهم. ولی آنچه که برای ما روشن است این است که شرط داشتن حساب بانکی حضور مجاز است. تخصیص حساب بر اساس فرآیندهایی که پیش‌بینی شده صورت می‌گیرد. اگر بر اساس آن فرآیندها اتفاق بیفتد مشکلی نخواهند داشت. اما اگر طبق آن فرآیندها نباشد طبیعتا مشکل ایجاد خواهد شد.

هک اسنپ

وزیر کشور در واکنش به هک اخیر اطلاعات ۲۰ میلیون کاربر اینترنتی تاکید کرد: دستگاه‌هایی که موظفند با هک‌های سایبری برخورد و امنیت سایبری را دنبال کنند در این زمینه مسئولیت دارند. چند دستگاه در این موضوع درگیر هستند. هم فتا مسئولیت دارد و در حوزه‌هایی سازمان پدافند غیرعامل و وزارت ارتباطات و دستگاه‌هایی که مسئولند و البته دستورات لازم را می‌دهند و راهنمایی‌های لازم را می‌کنند. مهم این است کسانی که این اطلاعات را دارند مطابق این دستورالعمل‌ها خودشان را تقویت و ایمنی اطلاعاتی که نزدشان است تامین کنند.

وحیدی با تاکید بر این‌که «این اصلا اتفاق خوبی نبود»، افزود: آن جایی هم که این موضوع برایش اتفاق افتاد تایید کرد. باید حتما این را پیش‌بینی کنند که ایمنی داده‌ها که اطلاعات مردم است به خوبی رعایت شود. حتما این کار لازمی برای تحکیم ایمنی است که باید انجام شود.
وی در پاسخ به سوالی درباره بازارچه‌های صنایع دستی بیان کرد: ما از شهرداران خواستیم و ابلاغ هم کردیم که جایی را برای ارائه صنایع دستی اختصاص دهند. مردم عزیزمان به ویژه بانوان که بیشتر در این زمینه فعالند بتوانند محصولات خود را ارائه دهند. این بازار فروشی برای آنان باشد تا بتوانند کار خود را توسعه دهند.

وحیدی با بیان این‌که «جلسات ستاد خدمات سفر در جای خود دنبال خواهد شد»، اضافه کرد: در این زمینه هم تصمیمات لازم گرفته خواهد شد.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات، هر کاندیدا می‌تواند یک نماینده در پای صندوق رای داشته باشد؟ یادآور شد: ممکن است در برخی شهرها مثلا ۱۵۰ نفر کاندیدا باشند. آن وقت چگونه می‌شود ۱۵۰ ناظر پای هر صندوق باشد؟ اما ما تلاش خواهیم کرد تا اصل نظارت را برای داوطلبان به ترتیبی فراهم کنیم. ولی این روش اشکالات اجرایی دارد. باید ببینیم می‌توانیم برای اشکالات اجرایی آن راه حلی پیدا کنیم یا نه.

ایسنا

سیاسیمحیط زیست
شناسه : 399295
لینک کوتاه :

۱۲ دیدگاه

    1. خداوند شهدای کرمان را رحمت کند و دشمنان این مملکت خوار و ذلیل کند روزانه صدها کامیون نمک دریاچه را میبرند وشاید از همه طرف بشه هزاران کامیون .چی میشه اینا.دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را .در یاچه را احیا کنید.

  1. آقای وزیر کشور به اصطلاح وزیر کشوری!؟ این چه ادبیاتی هست که استفاده میکنی؟ خجالت آور و شرمساری است که نمی تونی صراحتاً بگویید که مقصران اصلی در این حادثه هک اسنپ فود باید تاوان و خسارات مردم را که بدهند و رسماً از طریق رسانه ملی عذرخواهی هم بکند. خجالت بکشید صداو سیمای خودتان فیلم هایی از کره و ژاپن پخش میکند که وزیر یا مسئولی دچار خطا و تقصیر شد ضمن جبران واقعی آن رسماً عذرخواهی و از مقامش هم استعفاءمی دهد.
    اما مقام و جایگاه شما ها آنقدر براتون مهم و سنگین است که انگار با قویترین چسب شماها را به صندلی هایتان چسباندن! و نمی تونید دل از آن برکنید!

    1. داداش ، قربونت برم .
      پست و مقام اینا موروثی هس . اونیکه تو برنامه شون نیس مردمه.
      مردم کیلویی چند ؟ کرمان سهله ، ایران بره هوا ، اینا جنب نمیخورن ، چه برسه عذرخواهی. ۳۰ سال تو بدنه اقتصادی این کشور جون کندم. هر وقت مخالفت و یا اعتراض کردم فقط یه چیز شنیدم ** از شما بعیده**

  2. تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها.همه مردم کشور که دروغگو نیستند.حتما یه چیزهایی هست که مردم گیر دادند چرا پس به کشورهای عربی که نمیدونستند برف چه شکلیه. الان دارن باریدن برف رو با چشم خودشون میبینند؛چرا چون یه کارایی روی جو کشورشون دارن انجام میدهند که اب هوارو به نفع خودشون تغییر بدهند.پس نتیجه میگیریم که میشود با دخالت انسان در اب هوا وطبیعت تغییر ایجاد بشه.ای کاش ملت ماهم روزی ابادی کشورشون رو ببینند

  3. معلومه که چین لیتیوم برداشت نمیکنه ، دولت برداشت می‌کنه می‌فروشد به چین.
    با کلمات بازی نکنید دستتان رو شده ضمناً از کجا معلوم که جزوی از سند امضا شده با چین نباشد که جزییاتش را مخفی نگه داشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا