وضعیت آنلاین بودن در اینستاگرام را غیرفعال کنید

ویژگی Activity Status موجب نمایش وضعیت آنلاین بودن کاربران می‌شود؛ اما می‌توان آن را به آسانی غیرفعال کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز یکی از قابلیت‌های شبکه اجتماعی اینستاگرام، نمایش وضعیت آنلاین بودن یا آخرین زمان فعالیت کاربران است. البته ممکن است برخی افراد علاقه‌ای به استفاده از این ویژگی نداشته باشند. خوشبختانه اینستاگرام امکان غیرفعال کردن قابلیت مذکور را فراهم ساخته است. در ادامه با آموزش مخفی کردن آنلاین بودن در اینستاگرام با دیجیاتو همراه باشید.

امروزه پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی، نقش مهمی در برقراری ارتباط میان افراد ایفا می‌کنند و گاهاً قابلیت‌های یک‌دیگر را قرض می‌گیرند. متا صاحب چندین شبکه اجتماعی محبوب مانند اینستاگرام و فیسبوک در کنار پیام‌رسان واتس‌اپ است و سعی دارد ویژگی‌های کاربردی پیام‌رسان خود را به شبکه‌های اجتماعی نیز اضافه کند. Activity Status یکی از همین موارد است که وضعیت آنلاین بودن یا آخرین فعالیت کاربر را به دیگران نشان می‌دهد. بااین‌حال چنین قابلیت کاربردی در برخی موارد ممکن است آزاردهنده باشد و موجب برهم‌خوردن آرامش و حریم شخصی کاربران شود. با طی‌کردن مراحل گفته‌شده در قسمت پایین، می‌توانید اقدام به مخفی کردن آنلاین بودن در اینستاگرام کنید.

نحوه مخفی کردن آنلاین بودن در اینستاگرام

برای خاموش‌کردن قابلیت Activity Status و متوقف‌کردن نمایش زمان آخرین فعالیت، می‌توانید از اپلیکیشن موبایل اینستاگرام در دستگاه‌های مبتنی بر اندروید و iOS یا نسخه تحت وب از طریق کامپیوتر یا مرورگر موبایل، استفاده کنید. در ابتدا به مراحل مورد نیاز برای اپ گوشی خواهیم پرداخت و در ادامه به سراغ آموزش مخفی کردن آنلاین بودن در اینستاگرام در نسخه تحت وب خواهیم رفت.

برای شروع کار، وارد اپلیکیشن اینستاگرام در گوشی یا تبلت خود شوید.
روی آیکن پروفایل در گوشه پایینی سمت راست صفحه بزنید.
پس از ورود به صفحه پروفایل، آیکن همبرگری در گوشه بالایی سمت راست صفحه را لمس کنید.

از منوی بازشده، گزینه Settings and privacy را انتخاب کنید تا به صفحه تنظیمات منتقل شوید.
در صفحه جدید، به پایین اسکرول کنید تا به گزینه Messages and story replies برسید و آن را انتخاب کنید.
حالا آخرین گزینه تحت عنوان Show activity status را لمس کنید.

رای مخفی کردن آنلاین بودن در اینستاگرام، کلید قرار گرفته در روبه‌روی گزینه Show activity status را روی حالت خاموش قرار دهید.
برای فعال‌سازی مجدد نمایش وضعیت آنلاین بودن و آخرین زمان فعالیت، می‌توانید از طریق همین مسیر اقدام کرده و گزینه Show activity status را روی حالت فعال قرار دهید.
برای دسترسی سریع‌تر به این صفحه در آینده، می‌توانید عبارت Activity Status را در نوار جستجوی صفحه اصلی تنظیمات اینستاگرام تایپ کرده و اولین گزینه نمایش داده شده با عنوان Show activity status را انتخاب کنید.

پس از طی‌کردن مراحل گفته‌شده در بالا، دیگر سایر کاربران قادر نخواهند بود تا وضعیت آنلاین بودن شما و زمان آخرین فعالیت در این شبکه اجتماعی را مشاهده کنند. البته توجه داشته باشید که شما هم دیگر نمی‌توانید وضعیت آنلاین بودن سایر افراد را بررسی کنید و این ویژگی برای شما هم غیرفعال می‌شود. برای مخفی کردن آنلاین بودن در اینستاگرام با استفاده از نسخه تحت وب، می‌توانید از مسیر زیر اقدام کنید که در مرورگر کامپیوتر یا موبایل و بدون نیاز به نصب برنامه نیز قابل استفاده است.

وارد سایت رسمی اینستاگرام به آدرس Instagram.com شوید. همچنین می‌توانید برای ورود به سایت، روی این لینک کلیک کنید.
در صورتی که قبلاً وارد حساب کاربری خود نشده باشید، باید نام کاربری، شماره همراه یا ایمیل را در کادر بالایی و رمز عبور را در کادر پایینی وارد کرده و روی کلید Log in کلیک کنید.
اگر رمز عبور خود را فراموش کردید، می‌توانید به کمک راهنمای «چگونه رمز یا پسورد اینستاگرام را عوض یا ریست کنیم؟» اقدام به بازیابی آن کنید.

اگر قصد استفاده مجدد از اینستاگرام در این مرورگر و دستگاه را دارید، پس از ورود به حساب کاربری، گزینه Save info را انتخاب کرده و در غیر این صورت، روی گزینه Not now کلیک کنید.
در صفحه اصلی، روی آیکن همبرگری در گوشه پایینی سمت چپ کلیک کرده و از پنل بازشده، گزینه Settings را انتخاب کنید.

در منوی Settings که سمت چپ صفحه قرار گرفته است، به پایین اسکرول کنید تا به گزینه Messages and story replies برسید. روی این گزینه کلیک کنید.
حالا در پنل سمت راست، گزینه Show activity status را انتخاب کرده و در صفحه بعدی، کلید قرارگرفته مقابل همین عبارت را روی حالت خاموش قرار دهید.

اکنون مخفی کردن آنلاین بودن در اینستاگرام با موفقیت انجام شده است. برای فعال کردن مجدد این قابلیت، تنها کافیست کلید گزینه Show activity status را از طریق همان مسیر، روی حالت روشن قرار دهید. توجه داشته باشید که اگر با کامپیوتر اقدام به غیرفعال کردن وضعیت آنلاین بودن کنید، تنظیمات مربوطه روی اپلیکیشن اینستاگرام با اکانت یکسان در گوشی نیز اعمال می‌شود و دیگر نیازی به انجام مجدد فرایند گفته شده، نخواهد بود.

چه کسانی آنلاین بودن شما در اینستاگرام را می‌بینند؟

بسیاری از افراد نسبت به نمایش وضعیت آنلاین بودن خود در اینستاگرام حساس هستند و برای همین اقدام به مخفی کردن آنلاین بودن در اینستاگرام می‌کنند. بااین‌حال بهتر است بدانید که تنها افرادی که شما آنها را دنبال می‌کنید، قادر خواهند بود وضعیت شما را مشاهده کنند. همچنین نمایش Activity Status تنها در بخش پیام‌ها (دایرکت) امکان‌پذیر است و در سایر بخش‌ها مانند کامنت‌های پست‌ها، دیده نخواهد شد. همچنین این حالت شامل افرادی که قبلاً با آنها گفتگو داشته‌اید و به دایرکت آنها پاسخ داده‌اید هم می‌شود.

افرادی که آنلاین باشند، یک نقطه سبز رنگ در کنار نام خود در اینستاگرام خواهند داشت. همچنین روبه‌روی تصویر پروفایل آنها، عبارت Active now به چشم می‌خورد که نشانگر آنلاین بودن کاربر است. البته همان‌طور که در قسمت‌های قبلی اشاره شد، اگر اقدام به مخفی کردن آنلاین بودن در اینستاگرام کنید، دیگر قادر نخواهید بود وضعیت سایر افراد را نیز بررسی کنید.

منبع: دیجیاتو

دانش و فناوری
شناسه : 399582
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا