نمونه برداری از جو خورشید؛ تحولی شگرف در اکتشافات فضایی

کاوشگر خورشیدی ناسا موسوم به «پارکر» قرار است برای نخستین‌بار از اتمسفر یک ستاره نمونه‌برداری کند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، کاوشگر خورشیدی ناسا موسوم به «پارکر» قرار است در سال ۲۰۲۴ به یک دستاورد مهم در زمینه اکتشافات فضایی دست پیدا کند.

به نوشته ساینس الرت، این کاوشگر که در سال ۲۰۱۸ به فضا پرتاب شد، قرار است در ۲۴ دسامبر سال جاری میلادی با سرعت ۱۹۵ کیلومتر بر ثانیه از نزدیک‌ترین فاصله ممکن با خورشید عبور کند.

ناسا از این مأموریت به عنوان «لمس خورشید» یاد کرده. زیرا بشر برای نخستین‌بار خواهد توانست به وسیله این مأموریت از اتمسفر یک ستاره نمونه‌برداری کند.

دانشمندان موفقیت در مأموریت یادشده را یک دستاورد بی‌نظیر می‌دانند. پژوهشگران اهمیت آن را مشابه نخستین فرود انسان روی کره ماه در سال ۱۹۶۹ قلمداد می‌کنند.

کاوشگر پارکر

پارکر توانسته بیشتر از هر کاوشگر دیگری به خورشید نزدیک شود. اطلاعات آن به دانشمندان کمک می‌کند تا درک عمیق‌تری از ساختار ستاره منظومه شمسی پیدا کنند.

پارکر علاوه بر جمع‌آوری اطلاعات به عکس‌برداری از خورشید نیز خواهد پرداخت تا به دانشمندان کمک کند بینش بیشتری درباره طوفان‌های خورشیدی و سیر تکامل آن‌ها به دست آورند.

این کاوشگر همچنین به پیش‌بینی دقیق‌تر وضعیت محیطی در فضا از جمله طوفان‌های خورشیدی، کمک شایانی خواهد کرد.

کاوشگر پارکر در سفر خود با گرما و تشعشعات شدید مواجه می‌شود. پارکر بیش از هفت برابر هر فضاپیمایی به خورشید نزدیک‌تر خواهد شد.

اکوایران

دانش و فناوری
شناسه : 399592
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا