لایحه حجاب به ایستگاه پایانی نزدیک شد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ملت ایران یکپارچه با اعلام همدردی خود با خانواده‌های شهدای کرمان و اعلام انزجار از عاملان و آمران تروریسم، بازوهای عملیات روانی ترور را ناکام گذاشتند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، محمدباقر قالیباف در آغاز جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در نطق پیش از دستور خود بیان کرد: وقوع حادثه تروریستی انتحاری در مسیر گلزار شهدای کرمان ملت رشید ایران را داغدار کرد. این عملیات متاثر از قساوت قلب و بی‌رحمی دشمنان کشور است. این جنایتکاران برای راضی کردن کارفرمایان خود از به خاک و خون کشیدن زنان، کودکان و غیرنظامیان پرهیزی ندارند. کشتن بی‌گناهان و افراد عادی امضای مشترک پای عملیات گروه‌های تکفیری در منطقه، رژیم صهیونیستی در غزه و ایالات متحده آمریکا در عراق و افغانستان در سایر کشورها است.

وی در ادامه اظهار کرد: این جنایت‌ها هر چند روکش‌های متفاوتی داشته باشد اما از یک فکر پلید و غیرانسانی برخاسته است.

رئیس مجلس تصریح کرد: این نکته نیز درس آموز است که در فضای مجازی نیز همان افرادی که جنایت‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا را سفیدشویی می‌کنند، پس از وقوع عملیات ترور در کرمان دست بکار شدند و تلاش کردند تا اتحاد ملی علیه تروریسم کور را تضعیف کنند؛ البته ملت ایران یکپارچه با اعلام همدردی خود با خانواده‌های شهدا و اعلام انزجار از عاملان و آمران تروریسم، بازوهای عملیات روانی ترور را ناکام گذاشتند.

قالیباف افزود: لازم است دستگاه‌های مسئول در پیاده‌سازی فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر سرکوب و مجازات عادلانه عاملان و آمران این فاجعه اقدام کنند؛ همچنین کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز با بررسی زوایای این فاجعه گزارش آن را به مجلس شورای اسلامی ارائه نمایند.

وی گفت: ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت ولی عصر عج الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری، مردم ولایت‌مدار ایران و خانواده‌های شهدای این حادثه، برای ارواح طیبه شهیدان والامقام علو درجات و رحمت واسعه و برای مجروحین شفای عاجل و کامل را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: همچنین هفدهم دی ماه، سالروز اجرای طرح ننگین کشف حجاب به دست رضاخان یادآور شکست طرح‌های استعماری برای تضعیف خانواده‌های ایرانی و از بین بردن فرصت رشد زنان و دختران با گسترش فساد در جامعه است؛ خانواده ایرانی، بستر و منشاء رشد استعدادهای اعضای خانواده است و حیا، ستون نگهدارنده خانواده ایرانی در گذر قرن‌هاست.

قالیباف گفت: مجلس شورای اسلامی جهت قانونمند کردن فعالیت تمامی دستگاه‌ها در جهت تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب، تصویب لایحه حجاب و عفاف را در دستور کار قرار داد؛ این لایحه در مراحل پایانی اصلاحات در کمیسیون مربوطه قرار دارد و به زودی پس از تایید نهایی شورای نگهبان به دولت ابلاغ خواهد شد.

ایسنا

سیاسی
شناسه : 400066
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا