عوارض صادراتی پیاز به ۴۰ و گوجه به ۳۰ درصد کاهش پیدا کرد

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از کاهش عوارض صادراتی پیاز و گوجه فرنگی زراعی خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، «احمد خانی نوذری» افزود: این معاونت در نامه‌ای خطاب به رییس سازمان توسعه تجارت کاهش عوارض صادراتی پیاز و گوجه فرنگی را خواستار شد.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: با توجه به افزایش نسبی تولید محصولات پیاز و گوجه فرنگی در کشور و همچنین در جهت تعادل بخشی به میزان تولید، مصرف و قیمت در بازار و کمک به تولید کنندگان و پایداری تولید و صادرات محصولات موصوف، عوارض‌صادراتی پیاز از ۱۰۰ درصد به ۴۰ درصد و عوارض‌صادراتی گوجه فرنگی زراعی از ۵۵ درصد به ۳۰ درصد قیمت پایه صادراتی کاهش یافت.

خانی نوذری تصریح کرد: پیش از این در آذر سال جاری در راستای اجرای تصمیم های ستاد تنظیم بازار، به منظور تعادل بخشی به بازار و کنترل قیمت پیاز، عوارض صادراتی پیاز به میزان ۱۰۰ درصد و گوجه فرنگی به میزان ۵۵ درصد پایه صادراتی تعیین شده بود.

ایرنا

صنعت و معدن
شناسه : 400533
لینک کوتاه :

۷ دیدگاه

  1. به قول هموطن مون، مرده شور ببره خودتون با این تصمیمات تون، اگه یه کشاورززاده وزیر جهاد کشاورزی میشد الان این مشکلات نبود، رفتن یه بچه سرمایه دار رو گذاشتن وزیر کشاورزی، احسنتم به این حسن انتخاب تون، آقای وزیر کشاورزی آیا میدونی کود فسفات ۲۰۰ تومانی سال ۱۳۷۰ شده ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، یه کارگر روزمزد ۲۰۰۰ تومانی حقوقش شده ۴۰۰ هزار تومان و فقط میاد سر زمین روزش به شب بشه، کجای کارین لامصبا، یه خورده به خود بیایین، گناه دارن این کشاورزان بدبخت، سم ۴۵ هزارتومانی شده ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، لطفا وجدان نداشته یه خفته تان را بیدار کنید. به سبزی برگ سبز درختان کشاورزان گناه دارند، آخه هر چی قسم خدا دادیم چیزی عاید هیچ کس نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا